۰
plusresetminus
شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۱

درآمد سه ماهه مایکروسافت از انتظارات فرا‌تر رفت

ایتنا- مایکروسافت پس از مدتی ناکامی، توانست علیرغم پیش‌بینی تحلیلگران، درآمد خود را بالا ببرد.
درآمد سه ماهه مایکروسافت از انتظارات فرا‌تر رفت


گزارش درآمدی اخیر مایکروسافت نشان می‌‏دهد این شرکت در سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۴ عملکردی فرا‌تر از انتظار تحلیل‏گران داشته است.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از  pcworld، مایکروسافت در سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۴ توانسته است درآمدهای کلی خود را با ۱۴ درصد افزایش به ۵. ۲۴ میلیارد دلار برساند.

نظرسنجی بخش مالی یاهو از تحلیل‏گران نشان داده بود که آن‌ها انتظار یک درآمد ۴. ۲۳ میلیارد دلاری را برای مایکروسافت داشته ‏اند. این شرکت سود خود در این دوره را نیز با ۸. ۲ درصد رشد به ۵۶. ۶ میلیارد دلار رسانده است.

مایکروسافت رشد درآمدی خود در این دوره را مرهون فروش بالای محصولات و سخت‏ افزارهای مصرفی مثل ایکس باکس است. این شرکت از فروش ایکس باکس ۷. ۴ میلیارد دلار درآمد داشته است که این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۴. ۶۸ درصد رشد داشته است.

مایکروسافت اعلام کرده است در این دوره فقط ۴. ۷ میلیون دستگاه ایکس باکس فروخته است. درآمد این غول نرم‏ افزاری از نسل دوم تبلت‏ های سرفیس نیز به ۸۹۳ میلیون دلار رسیده است.

با این همه، این شرکت در این دوره ۹۳۲ میلیون دلار در بخش تبلت هزینه کرده است که مقایسه این ارقام نشان می‌‏دهد مایکروسافت در بازار تبلت‏‌ها هنوز ضرر ده است.

بر اساس این گزارش، درآمد مایکروسافت از فروش ویندوز OEM با ۳ درصد کاهش نسبت به دوره مشابه پارسال به ۳۸. ۵ میلیارد دلار رسیده است. رشد درآمد ویندوز او ای‌ ام پرو (OEM Pro) نیز ۱۲ درصد افزایش یافته است.

درآمد بخش ویندوزهای OEM غیر پرو نیز ۲۰ درصد کاهش یافته است. این شرکت در بخش نرم ‏افزارهای مصرفی آفیس نیز با کاهش ۲۴ درصدی درآمد مواجه بوده است.

اقبال گسترده به نسخه‏ های تحت وب آفیس (آفیس ۳۶۵) علت کاهش درآمدهای نرم ‏افزاری آفیس اعلام شده است. مایکروسافت اعلام کرده است در حال حاضر ۱۵ درصد از کل کاربران آفیس از آفیس ۳۶۵ استفاده می‌‏کنند.

شرکت مایکروسافت در بخش محصولات ویژه کسب و کار‌ها نیز رشد درآمدی قابل توجهی را تجربه کرده است. درآمد این بخش با ۸ درصد رشد به ۱. ۱۰ میلیارد دلار رسیده است.
رونق گرفتن بازار سرور‌ها و خدمات پردازش ابری از جمله دلایل این رشد اعلام شده است.
کد مطلب: 29263
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام