۲
۰
plusresetminus
سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۶

بارگذاری ۴۴ فیلم سینمایی HD در یک ثانیه ممکن شد

ایتنا - سرعت این شبکه اینترنتی به‌قدری زیاد است که کاربران در آن می‌توانند ۴۴ فیلم سینمایی فشرده نشده با کیفیت HD را تنها ظرف یک ثانیه بارگذاری کنند.
بارگذاری ۴۴ فیلم سینمایی HD در یک ثانیه ممکن شد


محققان بریتانیایی بر اساس آخرین فعالیت خود موفق شدند سریع‌ترین شبکه اینترنتی جهان را راه‌اندازی کنند تا بر اساس آن امکان اتصال به اینترنت با سرعت ۱.۴ تِرابیت در ثانیه فراهم شود.


به گزارش ایتنا از رایورز، سرعت این شبکه اینترنتی به‌قدری زیاد است که کاربران در آن می‌توانند ۴۴ فیلم سینمایی فشرده نشده با کیفیت HD را تنها ظرف یک ثانیه بارگذاری کنند.

این شبکه اینترنتی هم‌اکنون در حالت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته است و برای آن از "زیرساخت شبکه‌های منعطف"(Flexgrid) استفاده شده است تا شکاف میان کانال‌های انتقال داده در طول شبکه به حداقل برسد.
این کانال‌ها معمولا با توان ۵۰ گیگاهرتز فعالیت می‌کنند.

با افزایش چگالی در کانال‌ها و کاهش فاصله میان آنها میزان توان شبکه برای انتقال داده تا ۴۲.۵ درصد افزایش یافته است که کارشناسان بریتانیایی ادعا می‌کنند این اتفاق را می‌توان در شبکه‌های استاندارد امروزی نیز دنبال کرد.

این آزمایش در فیبر نوری ۴۱۰ کیلومتری بین برج مخابراتی BT Tower لندن و مجموعه تحقیقاتی Adastral Park در شهر سوفولک انجام شد.
شایان ذکر است که این اقدام را دو شرکت مخابراتی BT و Alcatel-Lucent با همکاری یکدیگر انجام دادند.
 
کد مطلب: 29255
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
United States
بعد من ایرانی با 4 کیلو در ثانیه 44 روز طول میکشه یه دونه فیلم فشرده شده با کیفیت پرده سینما دانلود کنم. باید به خودم افتخار کنم؟
مهدی
feedback
United States
خیلی بدبختیم بخدا ... همه جا مسئول دارن ما هم مسئول!!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام