کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بزرگترین خطری که خودپردازها را در سراسر جهان تهدید می کند

سايت خبری خبر آنلاین , 30 دی 1392 ساعت 11:34

ایتنا- آیا می‌دانستید اغلب دستگاه‌های ATM با ویندوز XP کار می‌کنند؟




۸ آوریل ۲۰۱۴ مایکروسافت حمایت امنیتی- نرم افزاری خود از سیستم عامل ایکس پی را برای همیشه پایان می دهد و این در حالی است که ۹۵ درصد از خودپردازها در دنیا با این سیستم عامل کار می کنند.



بعد از گذشت ۱۳ سال از ورود ویندوز ایکس پی قرار است پشتیبانی از این سیستم عامل از سوی مایکروسافت قطع گردد و این یعنی آسیب پذیری ابزارها و دستگاههایی که هنوز از این سیستم عامل استفاده می کنند.

در این بین گفته می شود ۹۵ درصد از دستگاههای خودپرداز ATM در جهان و نرم افزارهای توزیع و عرضه پول روی آنها و کامپیوترهای متصل به خودپرداز دارای سیستم عامل ایکس پی هستند.

بعد از ۸ آوریل ۲۰۱۴ پشتیبانی امنیتی و عرضه وصله های امنیتی و به روز رسانی این سیستم عامل به پایان می رسد و بعد از آن، خودپردازها آسیب پذیر شده و هکرها به راحتی می توانند حملات خود را روی این سیستم عامل متمرکز کنند.

علی رغم اینکه بعد از ایکس پی، ویندوز ویستا در ۲۰۰۷ ، ویندوز ۷ در ۲۰۰۹ و ویندوز ۸ در سال ۲۰۱۲ و ویندوز ۸.۱ در سال ۲۰۱۳ راهی بازار شده، همچنان بسیاری از کامپیوترها هنوز با ایکس پی کار می کنند.

یک از کارشناسان امور بانکی - کلاکی - به بلومبرگ گفت سخت افزار دستگاهشان متعلق به ۲۰ سال پیش بوده و ویندوز ۷ را نمی پذیرد.

واقعیت این است که بانکی ها برای سوئیچ به دستگاههای جدید مجهز به ویندوز جدید هزینه نکرده و حالا متوقع شده اند که مایکروسافت به کمک آنها بشتابد.

دستگاههای جدید،مانند آنچه کمپانی مستقر در اوهایو بنام Diebold ساخته،شبیه تبلت صفحه لمسی و مجهز به اسکنر صورت کاربر بوده و دوربین داشته و کد QR را به رسمیت می شناسد.

همچنین کمپانی آلمانی Wincor Nixdorf ماشینی را توسعه داده که اطلاعات قبلی کاربر را به خاطر سپرده و امکانات بیشتری به صورت انتخابی Optional به کاربر می دهد.

منهای خودپردازهای مدرن، اغلب خودپردازها با نمایشگر مات و دگمه های سفت و زمخت و سخت افزار کند، مشکلات سخت افزاری داشته که حالا با رفتن پشتیبانی از ویندوز ایکس پی دچار معضلات نرم افزاری و امنیتی هم می شوند.


کد مطلب: 29209

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/29209/بزرگترین-خطری-خودپردازها-سراسر-جهان-تهدید-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir