کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افزایش کاربران تلفن هوشمند به یک میلیارد و 75 میلیون نفر

خبرگزاری مهر , 30 دی 1392 ساعت 11:20

ایتنا- اسمارت‌فون‌ها توانسته‌اند جای خود را میان کاربران باز کنند.




کارشناسان پیش بینی می کنند تعداد کاربران تلفن های هوشمند امسال به رقمی فراتر از یک میلیارد و ۷۵ میلیون نفر برسد.


به گزارش ایتنا از مهر، بر اساس پیش بینی شرکت eMarketer تعداد کاربران تلفن همراه در سراسر جهان به چهار میلیارد و ۵۵ میلیون کاربر در سال ۲۰۱۴ می رسد و تعداد کاربران تلفن هوشمند در سراسر جهان که در سال ۲۰۱۲ از یک میلیارد نفر فراتر رفت ، در سال ۲۰۱۴ به یک میلیارد و ۷۵ میلیون نفر خواهد رسید.

ای مارکتر انتظار دارد استفاده از تلفن هوشمند تا سال ۲۰۱۷ به روند سریع نفوذ خود در جامعه جهانی ادامه دهد.

حدود دو پنجم تمامی کاربران تلفن همراه یعنی حدود یک چهارم از جمعیت جهان، دستکم امسال به صورت ماهانه از تلفن های هوشمند استفاده خواهند کرد.

این شرکت اعلام کرده است روند کند استفاده از تلفن همراه در مناطق در حال توسعه در آسیا اقیانوسیه و دیگر مناطق، روند افزایشی به خود خواهد گرفت.

ای مارکتر انتظار دارد ۴.۵۵ میلیارد نفر در سراسر جهان در سال ۲۰۱۴ از تلفن همراه استفاده کنند. استفاده از تلفن همراه در حال کند شدن است اما کاربران جدید در مناطق در حال توسعه آسیا اقیانوسیه، خاورمیانه و آفریقا می توانند رونق تازه ای به این بازار داده و روند آن را تساعدی کنند.

این شرکت در گزارش خود با عنوان "کاربران تلفن همراه : پیش بینی سال ۲۰۱۴ و برآوردهای تطبیقی " خاطر نشان کرده است : بین سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ نفوذ تلفن همراه از ۶۱.۱ درصد به ۶۹.۴ درصد جمعیت جهانی افزایش خواهد یافت.

کاربران تلفن همراه به سرعت در حال گذار به سوی تلفن های هوشمند هستند چرا که این گوشی ها با دسترسی به شبکه های ۳G و ۴G مزایای بیشتری برای کاربر دارد.

در این گزارش آمده است بیش از ۲.۲۳ میلیارد نفر در سراسر جهان – ۴۸.۹ درصد از کاربران تلفن همراه- دستکم به طور ماهانه از طریق تلفن های همراه خود به اینترنت متصل خواهند شد و بیش از نیمی از کاربران این تلفن ها سال آینده از اینترنت تلفن همراه استفاده خواهند کرد.

تحلیلگران احساس می کنند توسعه شبکه داده تلفن همراه در بازارهای نوظهور، افزایش کاربران طبقه متوسط و استفاده از تلفن های هوشمند و تلفن های معمولی با قابلیت های اینترنت، به رشد اینترنت تلفن همراه دامن می زند.

عرضه گسترده گوشی های تلفن هوشمند ارزان قیمت با پردازشگرهای دو هسته ای و حافظه چند گیگا بایتی توسط بسیاری از شرکت های تولید کننده این گوشی ها می تواند به مصرف بیشتر داده و رشد ارتباطات از طریق وسایل الکترونیکی هوشمند کمک کند.


کد مطلب: 29208

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/29208/افزایش-کاربران-تلفن-هوشمند-یک-میلیارد-75-میلیون-نفر

ايتنا
  https://www.itna.ir