۰
plusresetminus
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۹

هك دستگاه‌های هوشمند خانگی

ایتنا- دستگاه های كوچك مانند تلویزیون های هوشمند و یخچال هایی كه قابلیت اتصال به اینترنت را دارند برای ارسال 750000 هرزنامه استفاده شده است.
هك دستگاه‌های هوشمند خانگی


محققان حادثه‌ای را كشف كردند كه در آن هكرها حملات سایبری را علیه دستگاه های كوچك خانگی راه اندازی كردند.


به گزارش ایتنا از مرکز ماهر، شركت امنیتی Proofpoint در گزارشی آورده است كه از تاریخ ۲۳ دسامبر تا ششم ژانویه دستگاه‌های كوچك مانند تلویزیون های هوشمند و یخچال هایی كه قابلیت اتصال به اینترنت را دارند برای ارسال ۷۵۰۰۰۰ هرزنامه استفاده شده است.

همچنین در گزارش این شركت آمده است كه با افزایش استفاده از دستگاه‌های هوشمند و دستگاه‌هایی كه به اینترنت متصل می‌شوند، حملات و خطراتی كه اینگونه دستگاه‌ها را تهدید می‌كند افزایش می‌یابد.

مجرمان سایبری از مسیریاب های خانگی، وسایل هوشمند و سایر ابزارهایی كه به اینترنت وصل می‌شوند سوء استفاده می‌كنند تا بتوانند از طریق آنها بات نت‌های خرابكارانه راه‌اندازی نمایند.

محققان معتقدند این دستگاه‌ها با حفاظت امنیتی ضعیفشان، برای مهاجمان جذاب‌تر می‌باشند و در مقایسه با رایانه‌های شخصی، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها، مهاجمان راحت‌تر می‌توانند این دستگاه‌ها را آلوده نمایند.

در حال حاضر بات نت ها یك نگرانی امنیتی مهم به شمار می روند و وضعیت بحرانی بات نت هایی كه از طریق دستگاه های خانگی هوشمند راه اندازی شده اند، موقعیت را بحرانی تر می كند.

بسیاری از این دستگاه ها از حفاظت امنیتی ضعیفی برخوردار می باشند و تولیدكنندگان آن ها پس از وقوع حادثه قادر به تشخیص یا برطرف كردن آن نمی باشند.

مهاجمان هر روز راه های جدیدی برای سوء استفاده از آسیب پذیری های موجود در این دستگاه ها پیدا می كنند و در نتیجه در آینده شاهد افزایش حملات توزیع شده ای خواهیم بود كه با سوء استفاده از این دستگاه ها به وقوع خواهد پیوست.
کد مطلب: 29191
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام