۰
plusresetminus
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۵۴

کارشکنی دستگاه‌های اپل با بدافزاری تحت نظارت NSA

ایتنا - دقیقاً به همین دلیل است که اپل تاکنون منکر هرگونه ارتباط با آژانس امنیت ملی امریکا شده است.


در حالی که غالب افراد تصور دقیقی از میزان جاسوسی آژانس امنیت ملی امریکا ندارند، اطلاعات که به تازگی توسط یک روزنامه آلمانی منتشر شده؛ همه را شگفت‌زده کرده است: وجود بخشی رسمی در آژانس امنیت ملی امریکا به منظور ضربه زدن به خطوط تلفن و نظارت بر ابرداده‌های آنلاین.

در این بخش بر خریدهای آنلاینی که از طریق لپ تاپ، کامپیوتر و یا گوشی‌های هوشمند اپل انجام می‌شود، نظارت می‌شود.


به گزارش ایتنا از روابط عمومی شرکت ایمن رایانه پندار، نماینده رسمی و انحصاری شرکت پاندا سکیوریتی در ایران، هدف از این اقدام، نصب نرم‌افزارهای مخرب بر روی سیستم قربانی به منظور بسته بندی و ارسال محصولات دستکاری شده برای قربانیان است.

این روزنامه آلمانی همچنین اعلام کرده است، دقیقاً به همین دلیل است که اپل تاکنون منکر هرگونه ارتباط با آژانس امنیت ملی امریکا شده، در حالی که این سازمان از سال ۲۰۰۸ نصب نرم‌افزارهای مخرب بر روی دستگاه‌های اپل را شروع کرده و از این طریق اجازه دسترسی به اطلاعات کلیه کاربران این دستگاه ها را به خود داده است.

اجازه چنین دسترسی ها و جاسوسی‌هایی بر می گردد به زمان ریاست جمهوری ریگان در سال ۱۹۸۱ که دستور افزایش قدرت نظارت به این سازمان را داد.
در حالی که ماه گذشته دادگاه‌های محلی امریکا چنین نظارت‌هایی را خلاف قانون اساسی دانسته و آن را مصداق نقض حریم شخصی عنوان کردند، چندی قبل یکی از قضات فدرال امریکا اعلام کرد جست‌وجو در تلفن‌های همراه و سیستم‌های کامپیوتری شهروندان امریکایی حق دولت است و به هیچ عنوان خلاف قانون اساسی نیست.

با وجود چنین اوضاعی هیئت تحریریه نیویورک تایمز در انتشار بیانیه‌ای غیرمنتظره خواستار بخشش اسنودن شدند.
شاید بتوان اینطور نتیجه گرفت که این اقدامات همه می تواند تلاشی برای عادی جلوه دادن جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی امریکا از کاربران باشد.
 
کد مطلب: 29023
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام