۰
plusresetminus
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۲

سهم ویندوز ۸ بالاخره بیشتر از ۱۰ درصد شد

ایتنا- ویندوز 8 پس از ورود به بازار، نسبت به نسخه‌های قبلی خود، چندان نتوانست دل کاربران را به دست آورد.
سهم ویندوز ۸ بالاخره بیشتر از ۱۰ درصد شد


بر اساس گزارش منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی Net Applications، دو نسخه جدید از سیستم‌عامل رایانه‌ای مایکروسافت که در مجموع با نام Windows ۸. x شناخته می‌شوند، طی ماه دسامبر از سال ۲۰۱۳ میلادی در مجموع صاحب بیش از ۱۰ درصد بازار جهانی رایانه‌ها بوده‌اند.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‌سایت techcrunch از این گزارش، تا پایان سال ۲۰۱۳ میلادی سهم ویندوز ۸ از بازار رایانه‌ها ۸۹. ۶ درصد و سهم ویندوز ۱. ۸ هم ۶۰. ۳ درصد از این بازار بوده است تا روی‌هم رفته ۴۹. ۱۰ درصد بازار جهانی رایانه‌های شخصی را در دست بگیرند.

در آخرین ماه از سال گذشته سیستم‌عامل ویندوز ۷ توانست سهم خود را از بازار جهانی رایانه‌های شخصی ۸۸. ۰ درصد افزایش دهد و در مقابل سهم سیستم عامل ویندوز XP هم به کمتر از ۳۰ درصد رسید.

در این ماه از سهم ویندوز XP در بازار جهانی ۲۴. ۲ درصد کاسته شد تا این نسخه از سیستم‌عامل رایانه‌ای مایکروسافت صاحب ۹۸. ۲۸ درصد شود.

در حالی که سهم سیستم‌عامل Windows ۸. x با خواسته مایکروسافت اندکی افزایش یافته است، با نزدیک شدن به زمان بازنشستگی ویندوز XP شرکت‌ها و سازمان‌ها تمایل بیشتری به سازگاری با ویندوز ۷ نشان می‌دهند.

سهم ویندوز ۸ در ماه دسامبر نسبت به ماه قبل از آن ۲۳. ۰ درصد افزایش یافت و با وجود اینکه به‌روزرسانی سیستم‌عامل یاد شده به نسخه ۱. ۸ رایگان بود، این رشد به میزان کم صورت گرفت.
دو نسخه جدید سیستم‌عامل مایکروسافت روی‌هم رفته ۹۶. ۰ درصد در دسامبر ۲۰۱۳ رشد کردند.
کد مطلب: 29014
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام