۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۳۱

سوریه ارزان‌ترین نرخ پیامک را در خاورمیانه دارد

ایتنا- سوریه و عراق کمترین میزان هزینه را در منطقه خاورمیانه از مشترکان دریافت می‌کنند.
سوریه ارزان‌ترین نرخ پیامک را در خاورمیانه دارد


به گفته کارشناسان، در منطقه خاورمیانه سوریه ارزان‌ترین نرخ برای استفاده از سرویس پیامک را ارائه می‌دهد و در مقابل کشور مراکش بیشترین هزینه را برای استفاده از این سرویس از مشترکان خود می‌گیرد.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از سلولار- نیوز، بررسی‌های کارشناسان نشان داد کشور سوریه در منطقه خاورمیانه ارزان‌ترین نرخ برای استفاده از سرویس پیامک را ارایه می‌دهد که پس از آن کشور عراق قرار دارد و در مقابل، کشورهای مراکش و لبنان بیشترین میانگین نرخ هزینه پیامک را به مشترکان موبایلی خود تحمیل می‌کنند.

مرکز Arab Advisors Group بر اساس آخرین بررسی‌های خود اعلام کرد که نرخ استفاده از سرویس پیامک(SMS) شامل مالیات‌های مربوطه در کشور مراکش در بالاترین سطح خود به‌سر می‌برد.

به گفته این مرکز مراکش بالاترین نرخ هزینه پیامک را از مشترکان موبایلی خود می‌گیرد و پس از آن به ترتیب کشورهای لبنان، قطر، موریتانی، کویت، الجزیره، لیبی، اردن، مصر، امارات متحده عربی، سودان،ع عربستان سعودی، فلسطین، عمان، بحرین، یمن، تونس، عراق و سوریه قرار دارند.

در این بررسی وضعیت خدمات‌رسانی در ۵۲ اپراتور موبایلی در ۱۹ کشور یاد شده مورد بررسی قرار گرفت و در پایان مشخص شد که سوریه پایین‌ترین میانگین نرخ پیامک را دارا می‌باشد.

"هیبا رابادی"(Hiba Rabadi) مدیر تحقیقات مرکز Arab Advisors در این خصوص توضیح داد: «بررسی‌های ما نشان می‌دهد که میانگین نرخ سرویس پیامک به صورت ملی و داخلی همراه با مالیات‌های مربوطه که توسط اوپراتورهای فعال در کشورهای عربی ارایه می‌شود، ۰.۰۵۷ دلار برای صاحبان سیم‌کارت‌های دایمی و پیش‌پرداختی است».

او در ادامه گفت: «در مقابل میانگین قیمت هر پیامک در عرصه بین‌المللی برای صاحبان سیم‌کارت‌های دایمی ۰و۱۶۲ دلار و برای سیم‌کارت‌های اعتباری یا پیش‌پرداخت ۰.۱۵۹ دلار محاسبه شده است».
کد مطلب: 29003
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام