۰
plusresetminus
شنبه ۷ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۰

بمب خبری تیم کوک برای اپلی‌ها: ترکیه 10 میلیون آیپد برای دانش آموزان می خرد

ایتنا- ترکیه با هدف نوسازی سیستم آموزش، 10میلیون دستگاه از اپل برای دانش آموزان خریداری کرده است.
بمب خبری تیم کوک برای اپلی‌ها: ترکیه 10 میلیون آیپد برای دانش آموزان می خرد


دولت ترکیه در پروژه نوسازی سیستم آموزشی خود موسوم به "پروژه فاتیح" قرار است ۱۰ میلیون تبلت آیپد به ارزش ۴ میلیارد دلار برای دانش آموزان بخرد.


بدنبال سفر چند ماه پیش عبدالله گل به مقر اپل در کالیفرنیا، مذاکره اولیه صورت گرفت و حالا قرارداد خرید از اپل به گفته منابع نزدیک به اپل، ۴ میلیارد دلار ارزش دارد، نهایی شده و در سال ۲۰۱۴ باید بین ۲ تا ۲.۵ میلیون آی پد راهی بازار ترکیه شود.

یکی از نکته های اصلی گفته شده توسط تیم کوک برای اعضای اپل در نامه تعطیلات کریسمس بحث "خبرهای بزرگ برای اپل و سهامدرانش" بوده که علاوه بر محصولات جدید، همین خبر عرضه بیش از دو میلیون آی پد در ترکیه است که می تواند سهام اپل و سهامدارانش را بسیار خوشحال کند.

تیم کوک قرار است برای افتتاح اولین فروشگاه اپل در مرکز تجاری Zorlu در استانبول ترکیه در سال ۲۰۱۴ راهی این کشور شده و جزییات فروش بیشتر و همکاری ترکیه با اپل را از نزدیک مورد بحث و بررسی قرار دهند.

پروژه فاتیح Fatih Project از فوریه ۲۰۱۴ به اجرا در می آید و در این پروژه مشق نوشتن و تکالیف سنتی جای خود را به تکالیف الکترونیکی می دهد و در مجموع ۱۰.۶ میلیون تبلت بین دانش آموزان توزیع خواهد شد.

گفتنی است در سفر تیم کوک به استانبول قرار داد همکاری به ارزش ۴ میلیارد دلار بین ترکیه و اپل امضا خواهد شد.
کد مطلب: 28961
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام