کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صنعت گیم با بودجه اندک توان پاسخگویی به نیاز مخاطب را نخواهد داشت

سايت خبری خبر آنلاین , 4 دی 1392 ساعت 13:52

ایتنا-تولید کنندگان ایرانی گیم برای خلق اثر مناسب نیازمند حمایت نهادهای مسوول و آماده‌سازی امکانات برای تولید و عرضه هستند.




مدیرعامل شرکت پردیس رایانه مهر با بیان اینکه حمایت از نخبگان در حوزه گیم به تولید بازی‌های استاندارد و در سطح بین‌المللی منجر می‌شود، گفت: کشورهای غربی همواره با ایجاد شرایط به ظاهر مساعد جذب ایده‌های جذاب را از طریق در اختیارگیری نخبگان دیگر کشورها دنبال می‌کنند.


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین و به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، «مسعود غفوری» به ضرورت ایجاد بازار مناسب برای ارایه بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و افزود: تربیت و حفظ نیروی متخصص در عرصه گیم با ایجاد چرخه اقتصادی مناسب و تجاری‌سازی این بخش امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: تولید کنندگان ایرانی گیم برای خلق اثر مناسب نیازمند حمایت نهادهای مسوول و آماده‌سازی امکانات برای تولید و عرضه هستند.

تولید کننده بازی رایانه‌ای «شبگرد» همچنین تصویب قانون در جهت حمایت از تولید کنندگان و برطرف شدن مساله بیمه بازی‌سازان را ضروری خواند و توضیح داد: برای تداوم توفیق حاصل شده در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و امکان عرضه تولیدات داخلی در بازارهای بین‌المللی باید حمایت از ظرفیت‌های گیم در دستور کار مسوولان قرار گیرد.

غفوری اختصاص منابع و اعتبار کافی برای ایجاد بالندگی در عرصه بازی‌های رایانه‌ای را ضروری دانست و گفت: با بودجه اندکی که در اختبار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای قرار می‌گیرد امکان حمایت و پاسخگویی به نیاز بازی‌سازان و تولید آثار مناسب به هیچ عنوان نیست.

مدیرعامل شرکت پردیس رایانه مهر، اختصاص بودجه و منابع در حوزه گیم را در سال‌های اخیر ناچیر عنوان کرد و افزود: اگر علاقه‌مند به پیشرفت و اثر گذاری در این حوزه هستیم می‌بایست در آن سرمایه گذاری و توجه لازم صورت گیرد.


کد مطلب: 28927

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/28927/صنعت-گیم-بودجه-اندک-توان-پاسخگویی-نیاز-مخاطب-نخواهد

ايتنا
  https://www.itna.ir