۰
plusresetminus
چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۳

الگوی اشتغال در صنعت آی تی در حال تغییر است

ایتنا- الگوی اشتغال در صنعت آی تی در حال تغییر است و نیروی کار شاغل در این صنعت به سمت الگوهای خوداشتغالی و مستقل در حرکت است.
الگوی اشتغال در صنعت آی تی در حال تغییر است



به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‏‌سایت itworld، شرکت اِمرجنت ریسرچ (Emergent Research) که پژوهش‌‏هایی را درباره روندهای حاکم بر کسب و کارهای کوچک انجام می‌‏دهد، در مطالعه‌‏ای دریافته است که در حال حاضر حدود ۱۸ درصد از کارکنان فعال در صنعت آی تی به صورت خوداشتغالی و مستقل کار می‌‏کنند.


این مطالعه دریافته است تعداد کارکنانی که به صورت خوداشتغالی فعالیت می‌‏کنند با نرخ سالانه ۷ درصدی در حال افزایش است، این در حالی است که نرخ کلی رشد کارکنان مستقل و خوداشتغال ۵. ۵ درصد است.

شرکت امرجنت ریسرچ در این مطالعه کسانی را جزء کارکنان صنعت آی تی دانسته است که هفته‌‏ای حداقل ۱۵ ساعت فعالیت‏‌های مرتبط با این صنعت را انجام می‌‏دهند.

استیو کینگ، یکی از تحلیل‏گران شرکت امرجنت درباره این یافته‏‌ها گفته است: در دنیای امروز، تغییرات با چنان شتابی رخ می‌‏دهد که هر کسی تلاش می‌‏کند دریابد چگونه می‌‏تواند انعطاف‏‌پذیر‌تر و چابک‏‌تر باشد، هزینه‏‌های ثابت خود را کاهش دهد و به سمت هزینه‏‌های متغیر حرکت کند. متاسفانه امروزه به افراد به چشم هزینه‌‏های ثابت نگریسته می‌‏شود.

مطالعه دیگری نیز که توسط شرکت‌ ام بی‌ او پرتنر (MBO Partner) صورت گرفته است نشان می‌‏دهد در آمریکا حدود ۷. ۱۷ میلیون نفر به صورت مستقل کار می‌‏کنند.
این مطالعه همچنین نشان می‌‏دهد از این میان حدود یک میلیون نفر دارای تخصص آی تی هستند.

تحلیل دیگری نیز که توسط شرکت کامپیو‌تر اکونومیک انجام گرفته است یافته‏‌های مشابهی را به دست داده است.

بر اساس این مطالعه در دو سال گذشته استفاده از نیروی کار قراردادی در شرکت‌‏های آی تی که بودجه آی تی آن‌ها بیشتر از ۲۰ میلیون دلار بوده است، به طرز قابل توجهی افزایش یافته است.

بر اساس یافته‏‌های این مطالعه، امسال ۱۵ درصد از کارکنان آی تی سازمان‏‌ها را نیروهای قراردادی تشکیل می‌‏دهند.
این رقم در سال ۲۰۱۱ حدود ۶ درصد بوده است.

اما کامپیو‌تر اکونومیک انتظار دارد استخدام‏‌ها در صنعت آی تی در سال ۲۰۱۴ افزایش یابد و این روند ممکن است باعث شود نسبت نیروی کار قراردادی به سطح ۱۰ درصد کاهش یابد.

اما پیش‌‏بینی شرکت ورک مارکت نیز که پژوهش مشابهی را انجام داده است، حاکی از این است که تعداد نیروی کار مستقل در صنعت آی تی افزایش خواهد یافت.
کد مطلب: 28919
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام