۰
plusresetminus
سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۱

حالا دیگر وقت جیلبریک کردن iOS7 است

ایتنا- شکستن قفل نرم‌افزاری سیستم عامل گوشی و تبلت اپل، جیلبریک نام دارد.
حالا دیگر وقت جیلبریک کردن iOS7 است


گروهی از توسعه دهندگان نرم‌افزاری evasi0n۷ با موفقیت سیستم عامل آی او اس ۷ اپل را شکستند و اینک کاربران می توانند آیفون و آیپد جدید خود را به اصطلاح جیلبریک کنند.


به فرایند شکستن قفل نرم‌افزاری روی سیستم عامل روی گوشی و تبلت اپل جیلبریک کردن می گویند و از فروشگاه موسوم به Cydia می توان اپلیکیشن ها و برنامه های حتی تایید نشده توسط اپل را روی این نوع دستگاهها نصب و اجرا کرد.

وقتی گوشی شما با سیستم عامل رسمی اپل بیرون بیاید، نمی توانید برخی اپ ها را نصب کنید و باید با شکستن قفل و جیلبریک کردن چنین توانایی را پیدا کنید.

مثلا برخی آیکونها روی صفحه اول گوشی قابل تغییر خواهد بود و یا می توانید ویجت های جدید و مورد دلخواه خود را روی صفحه Home قرار دهید.

تا امروز جیلبریک کردن روی نسخه های قبل از آی او اس ۷ امکان پذیر بود اما اینک می توان این نسخه از سیستم عامل اپل را نیز شکست.
جیلبریک کردن کاری ساده است و با نصب برخی برنامه های مورد نیاز و سازگاری کردن دستگاه با اتصال از طرق کابل به کامپیوتر این امکانات مهیا می شوند.

البته با جیلبریک کردن تضمین خدمات پس از فروش را در اپ استور از دست خواهید داد و بروز هر نوع مشکل مسوولیتی را برای اپل ایجاد نخواهد کرد و آنها می توانند دستگاه شما را رفع عیب نکنند چرا که از قوانین آنها تخطی کرده اید.

اغلب مردم به جیلبریک شدن دستگاه شان نیازی ندارند ولی برخی توسعه دهندگان علاقه دارند ستینگ مورد نظر خود را روی دستگاه داشته باشند و به همین خاطر سیستم خود را جیلبرک می کنند.
کد مطلب: 28889
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام