۱
۰
plusresetminus
جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۲:۱۹

ورود نوکیا به بازار اندروید

ایتنا - در این میان باید منتظر عکس‌العمل شرکت مایکروسافت ماند زیرا این غول آمریکایی رقمی در حدود ۷ میلیارد دلار برای ابقای سیستم‌عامل ویندوزفون در دستگاه‌های نوکیا هزینه کرده است.
ورود نوکیا به بازار اندروید


شرکت نوکیا در حال توسعه محصولی با نام نورماندی است تا نخستین گوشی هوشمند خود را با سیستم‌عامل اندروید وارد بازار نماید.

در حال حاضر این غول فنلاندی به‌عنوان بزرگ‌ترین حامی ویندوزفون ۸ محسوب می‌شود ولی شرایط نشان از رفتن این شرکت به سمت سیستم‌عامل محبوب اندروید دارد.


به گزارش ایتنا نخستین تصاویر درز شده در شبکه اینترنت این گوشی زیبا و قرمز را به جهانیان نشان داد که البته از نظر ظاهری می‌توان آن را به شدت شبیه به سری لومیا دانست.

این پروژه که به‌صورت غیررسمی "نورماندی" نام‌گرفته‌ است به احتمال فراوان مانند تبلت‌های کیندل شرکت آمازون از نسخه شخصی‌سازی شده از سیستم‌عامل اندروید بهره خواهد برد که این موضوع دستگاه‌ را با سایر گزینه‌های بازار متفاوت خواهد ساخت.

در این میان باید منتظر عکس‌العمل شرکت مایکروسافت ماند زیرا این غول آمریکایی رقمی در حدود ۷ میلیارد دلار برای ابقای سیستم‌عامل ویندوزفون در دستگاه‌های نوکیا هزینه کرده است و همین موضوع احتمال تعویق عرضه نورماندی را بیشتر می‌کند زیرا نوکیا قاعدتاً علاقه‌ای به درگیری حقوقی با مایکروسافت نخواهد داشت.
به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که پروژه نورماندی پس از پایان قرارداد نوکیا و مایکروسافت به مرحله تحقق برسد.

به‌این‌ترتیب مایکروسافت بیش از پیش در بازار سیستم‌عامل‌های خود احساس فشار خواهد نمود زیرا پیش ازاین دیگر همکار وفادار این شرکت یعنی دل تبلت‌های خود را از انحصار ویندوز خارج نموده و مدل‌هایی را بر پایه اندروید روانه بازار کرده بود.
 
کد مطلب: 28830
نام شما
آدرس ايميل شما


مجید
feedback
Iran, Islamic Republic of
ظاهر سیستم عامل نورماندی شباهت زیادی به ویندوزفون دارد در نتیجه مشتریان قدیمی نوکیا که هنوز به کیفیت نوکیا ایمان دارند با خرید asha 4xx با محیط ویندوزفون بیشتر آشنا شده و نهایتا در دام ویندوزفون گرفتار میشوند.

هرچند این احتمال هم وجود دارد که شکسته شده قفل ویندوزفون نیز به کمک مایکروسافت بیاید و فروش این سیستم عامل مهجور را بیشتر کند.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام