۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۱
Panda Cloud Systems Management

مدیریت بی ‌دردسر تمام تجهیزات سیار شبکه

ایتنا - در بسیاری از سازمان‌ها و ادارات اجازه استفاده از تجهیزات همراه به کارکنان و حتی مدیران ارشد نیز داده نمی‌شود.


تجهیزات سیار شبکه یا در اصطلاحBYOD، چون هم از قابلیت ارتباط بی‌سیم با شبکه و اینترنت و هم نقل و انتقال نامحدود برخوردارند و از طرف دیگر تا حد زیادی استفاده شخصی دارند، بسیار آسیب‌پذیر و از نظر امنیتی شکننده هستند.
اگرچه کار با این تجهیزات برای کاربران آنها بسیار ساده است، اما مدیریت، تأمین امنیت، مانیتورینگ و پشتیبانی آنها برای مدیران آی.تی سازمان دست کمی از یک کابوس وحشتناک ندارد. به همین دلیل در بسیاری از سازمان‌ها و ادارات اجازه استفاده از تجهیزات همراه به کارکنان و حتی مدیران ارشد نیز داده نمی‌شود.


به گزارش ایتنا از روابط عمومی شرکت ایمن رایانه پندار، نماینده رسمی و انحصاری شرکت پاندا سکیوریتی در ایران، تغییر و تحول در ساختار شبکه‌ها و افزایش نیاز مراکز سازمانی به استفاده از تجهیزات سیار، دیر یا زود سخت‌ترین مدیران شبکه را هم به زانو درخواهد آورد و چه خوب که مدیران آی.تی سازمان‌ها بدانند مدیریت و پشتیبانی تجهیزات سیار شبکه تنها با استفاده از یک نرم‌افزار حرفه‌ای مانیتورینگ، مثل Panda Cloud Systems Management دیگر یک کابوس نیست... بلکه یک فرایند خودکار و بی‌نهایت ساده است که به افزایش بازدهی سازمان و کاهش هزینه‌های سازمانی منجر می‌شود.

مدیریت تجهیزات سیار در شبکه
قابلیت جدید نرم‌افزار Panda Cloud System Management به مدیران شبکه این امکان را می‌دهد تا به صورت یکپارچه، متمرکز و امن، تمام تجهیزات سیار سازمان مثل لپ‌تاپ‌ها، تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و... را مدیریت و پشتیبانی کنند.
این در حالیست که علاوه بر تمام سیستم‌های عامل ویندوز، این قابلت جدید می‌تواند سیستم‌های عامل Mac و نیز اندروید را هم پشتیبانی کند.

فرایندهای مربوط به مانیتورینگ
هر کدام از تجهیزات سازمانی سیار را می‌توانید هم به صورت مجزا و هم در قالب یک پروفایل یا گروه کاربری، به همراه سایر تجهیزات، مدیریت کنید و فرایندهای مانیتورینگ را بر روی آنها انجام دهید.
این فرایندها می‌توانند شامل گزارش گیری از وضعیت عملیاتی و امنیتی تجهیزات سیار مثل مکان یابی آنها در هر نقطه از جهان، فعال بودن ضدویروس و فایروال، ‌آپدیت بودن سیستم‌های عامل،‌ارزیابی میزان مصرف انرژی و ... به صورت لحظه به لحظه (real-time) باشند.

مهم‌ترین فرایندهایی مانیتورینگ و پشتیبانی تجهیزات سیار سازمانی عبارتند از:
- فهرست برداری از تمام تجهیزات سخت افزاری سیار در سازمان، به همراه تمام نرم‌افزارهای موجود در آنها
- اطلاع از هر گونه تغییر نرم‌افزار یا تغییر سخت‌افزار در سیستم‌های سیار
- به‌روزرسانی تمام نرم‌افزارهای کاربردی و سیستم‌های عامل در مواقع لزوم یا به صورت خودکار
- توزیع و نصب نرم‌افزار در سراسر شبکه به صورت یکجا
- ایجاد، اعمال یا حذف سیاست‌های عملیاتی/امنیتی در مواقع لزوم
- امکان دسترسی از راه دور به سیستم‌های سیار
- مکان یابی دقیق سیستم‌های سیار
- امکان قفل کردن دسترسی، حذف کامل اطلاعات محرمانه و یا بازیابی اطلاعات

نرم‌افزار مانیتورینگ و پشتیبانی پاندا، یک ابزار ایده آل برای شما خواهد بود، اگر
- شما تسلط و کنترل کافی بر روی سیستم‌های سیار سازمان نداشته باشید
- وظیفه شما تنها به رفع اشکال،‌ عیب‌یابی و پشتیبانی مستقیم بر روی تک تک تجهیزات سیار سازمان تبدیل شده باشد
- می‌خواهید تا به صورت لحظه به لحظه و مستمر در جریان وضعیت عملیاتی و سلامت سیستم‌های سیار سازمان باشید
- می‌خواهید به طور متمرکز و یکپارچه، نرم‌افزارهای مورد نیاز کارکنان، اصلاحیه‌های مهم و بحرانی، به‌روزرسانی‌ها، افزونه‌های نرم‌افزاری و... را به طور خود کار در سراسر شبکه توزیع کنید
- سازمان شما دارای یک شبکه پراکنده با ایستگاه‌های کاری متفرق با کارکنانی است که به طور دائم در حال رفت و آمد و مسافرت‌های کاری هستند
- ترجیح می‌دهید از امن‌ترین خدمات مبتنی بر اینترنت و فناوری ابر استفاده کنید و نگرانی در خصوص انتقال اطلاعات حساس و داده‌های عملیاتی به خارج از محیط سازمانی نداشته باشید.
- می خواهید به محض بروز اشکال در هر کدام از سیستم‌های سیار شبکه و بدون اطلاع کاربران آن سیستم ها، ‌از این مسئله مطلع شوید
- می‌خواهید به سرعت و یا بدون ایجاد مزاحمت در فعالیت‌های کارکنان، مشکلات سیستمی آنها را در هر کجای جهان که باشند حل کنید.
 
کد مطلب: 28824
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام