۲
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۹

سوار بر چهار چرخ فناوری با مدل جدید خودروی بنز

ایتنا - چراغ‌های جلوی این اتومبیل به حسگرهای نوری مجهز شده‌اند و بسته به نور محیط، شدت روشنایی آن‌ها تغییر می‌کند.
سوار بر چهار چرخ فناوری با مدل جدید خودروی بنز


شرکت "مرسدس – بنز" مدل جدیدی از سری خودروهای C خود را معرفی کرده که قرار است در سال ۲۰۱۴ میلادی وارد بازار شود.


به گزارش ایتنا، این خودروی جدید امکانات و فناوری‌های پیشرفته‌ای را در خود جا داده است که شرکت بنز می‌گوید برخی از آنها برای نخستین بار است که در نسل جدید اتومبیل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چراغ‌های جلوی این اتومبیل به حسگرهای نوری مجهز شده‌اند و بسته به نور محیط، شدت روشنایی آنها تغییر می‌کند.
این چراغ‌ها همچنین قادر به شناسایی میزان فاصله دیداری نیز هستند و به عبارت دیگر، اگر هوا مه‌آلود باشد، میزان روشنایی خود متناسب با محیط پیرامون تغییر می‌دهند.

در این خودرو از مدل جدید فناوری Intelligent Drive استفاده شده است.
یکی از قابلیت‌های جدید این فناوری Collision Prevention Assist نام دارد که می‌تواند به صورت خودکار موانع پیش‌روی اتومبیل را تشخیص دهد و در صورت عدم توجه راننده، خودرو با سرعت ۱۲۴ مایل در ساعت را درجا نگه دارد.


از دیگر قابلیت‌های این فناوری می‌توان به سیستم راننده اتوماتیک اشاره کرد.
قابلیت جدید این سیستم به‌گونه‌ای تعریف شده است که راننده با فشردن یک دکمه خود را از رانندگی در ترافیک‌های سنگین نجات می‌دهد.

زمانی که فناوری مربوط به این بخش فعال می‌شود، خود حرکت اتومبیل مقابل در ترافیک سنگین را تشخیص می‌دهد و بدون دخالت راننده به میزانی که فضا باز شده است به جلو حرکت می‌کند.
این فناوری می‌تواند تا پایان مسیر ترافیک راننده را همراهی کند.

سیستم دیگری که برای این خودرو به کار رفته شناسایی خط کشی‌های وسط خیابان است.
این فناوری خودرو را در تمام طول مسیر بین خط کشی‌ها نگه می‌دارد هر زمان که بر اساس بی‌احتیاطی راننده خودرو از خط کشی‌ها خارج شود، آن را داخل مسیر هدایت می‌کند.

این سیستم به رادارهای هوشمند نصب شده اطراف خودرو متصل شده است تا موقعیت دیگر خودروها در خیابان را تشخیص دهد.
بر این اساس زمانی که راننده قصد افزایش یا کاهش سرعت و تغییر لاین را دارد، اگر سیستم هوشمند تشخیص دهد که اتومبیل دیگر در حال نزدیک شدن است، خودرو را به محل قبلی بازمی‌گرداند و پس از آن در شرایط ایمن لاین را تغییر می‌دهد.


برای این خودرو از کیسه‌های هوا نصب شده داخل پنجره‌های خودرو نیز استفاده شده است تا احتمال بروز هرگونه آسیب به سر راننده و سرنشینان گرفته شود.

مدل جدید از سری خودروهای C بنز یک نمایشگر ۷ اینچی در خود جا داده است که به صورت لحظه به‌لحظه تمام اطلاعات را در اختیار راننده می‌گذارد.

این خودرو در قسمت جلوی خود سه دوربین پاناروما دارد که وقتی سرعت آن از ۱۰ کیلومتر بر ساعت کمتر شود، تصاویر زنده و مستقیم این دوربین‌ها در نمایشگر پخش می‌شوند تا راننده بتواند بهترین تصمیم را اتخاذ کند.

سیستم COMAND که برای این خودروی جدید در نظر گرفته شده است، قابلیت‌هایی بیشتر از سیستم‌های لمسی مخصوص خود را ارایه می‌دهد و راننده به کمک آن می‌تواند کنترل همه بخش‌های اتومبیل را در دست بگیرد.

لازم به ذکر است که شیشه جلوی این خودروی هوشمند نقش نمایشگر را بازی می‌کند و راننده می‌تواند اطلاعات گوشی هوشمند خود را نیز روی آن در اختیار داشته باشد.
 
کد مطلب: 28810
نام شما
آدرس ايميل شما


Mori
feedback
اینا چی فکر کردن ما هم پراید رو داریم قابلیتی که پراید برای کشتن ادما داره هیچچچچچچ ماشینی تو دنیا نداره
feedback
Iran, Islamic Republic of
امسال در بیست و دوم بهمن اعلام میشود
ما ماشینی ساختیم که قیمت آن از بنزی که نشان داده اید کمی بیشتر است ولی در عوض قابلیت کشتن سریع و بدون درد سرنشینان را دارد تولید این خودرو تا اواخر قرن حاضر ادامه میابد و هر سال قابلیت کشتن سرنشینان بهبود میابد.
احتمالا با توجه به افزایش بحرانهای روحی در دنیا ،در سالهای آینده به ژاپن ،آمریکا و ...... صادر مینماییم.خودروی 206 آخ ببخشید خودروی ملی رانا و خودروی ریو آخ باز معذرت میخوام خودروی ملی تیبا ،در آینده نقش بسیار زیادی در تحقیر ملت ایران در عرصه بین الملل ایفا خواهند کرد.ما میتوانیم سایپا مطمئن در کشتن
مرگ تو را میخواند......
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام