۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۸

بازار کامپیوتر ایران سهمی از کریسمس ندارد

ایتنا-بازار کالاهای کامپیوتری و دیجیتالی ایران، در مورد تخفیف‌های رایج سال نو با بازارهای جهانی هماهنگ نیست.
بازار کامپیوتر ایران سهمی از کریسمس ندارد


در آستانه سال نو میلادی، شرکت‌های تولید و عرضه‌کننده کالاهای کامپیوتری و دیجیتالی در بازارهای جهانی، سیاست‌های خاصی اتخاذ می‌کنند که این اقدامات منجر به تغییر چهره بازارهای جهانی کامپیوتر در این ایام از سال می‌شود.

به گزارش ایتنا از IT Analyz ارائه تخفیف‌های ویژه، معرفی و عرضه محصولات جدید به بازار و همچنین ارایه «پروموشن» یا هدایای ضمن خرید به خریداران برخی از این اقدامات است.

تجربه سال‌های گذشته گویای این است که این اتفاقات هر سال در این ایام از سال در بازارهای جهانی رخ می‌دهد و به همین دلیل هفته و روزهای منتهی به سال نو میلادی با رونق چشمگیر بازار کالاهای کامپیوتری و دیجیتالی و البته ورود محصولات جدید همراه است.

بر اساس اعلام کارشناسان، معمولا در این ایام در بازار جهانی شرکت‌های تولید و عرضه کننده به بهانه فراهم کردن زمینه برای ورود محصولات جدید به بازار، نمونه‌های قدیمی‌را با قیمت ارزان‌تر به بازار تزریق می‌کنند.

علاوه بر این، برخی از شرکت‌ها محصولات جدید را پیش از سال نو میلادی به بازار‌های جهانی عرضه کرده و در این صورت در صدد ورود سریع و جذب بیشتر مشتری هستند.

به گفته آنها، با مدنظر قرار دادن این موضوع که به زمان نمایشگاه CES هم نزدیک هستیم، برخی از شرکت‌ها توان و البته محصولات جدید خود را برای آن زمان ذخیره کرده‌اند تا در این نمایشگاه محصولاتی برای عرضه داشته باشند.

این اقدامات، اگرچه موجب شده است که بازار جهانی فناوری اطلاعات در آستانه سال ۲۰۱۴ مانند سال‌های قبل با تغییراتی مواجه شود، اما بازار کامپیوتر ایران نصیبی از این تخفیف‌ها و هدایا نبرده است.‌

به گفته یک کارشناس حوزه کامپیوتر، معمولا بازار ایران از تخفیف‌های سال نو میلادی و ارائه پروموشن‌های شرکتی به این مناسبت محروم است.
دلیل هم کاملا روشن است؛ شرکت‌های مطرح که به ارائه تخفیف‌های سال نو میلادی می‌پردازند، اکثرا در ایران نمایندگی رسمی‌ندارند و به همین دلیل، یک واردکننده که با سرمایه خود کالا را وارد بازار کرده است به هیچ وجه راضی نمی‌شود بخشی از این تخفیف را برای خریداران در نظر بگیرد.

به گزارش فناوران یکی دیگر از فعالان بازار کامپیوتر هم با بیان اینکه خریداران انتظار دریافت تخفیف به مناسبت سال نو میلادی را ندارند، گفت: اکثرا خریداران کالاهای کامپیوتری تلاش خود را برای گرفتن تخفیف از بازار شب عید (اسفند ماه) می‌کنند و توجهی به تخفیف‌هایی که در بازار جهانی به مناسبت سال نو میلادی ارایه می‌شود، ندارند.

به گفته کارشناسان بازار، البته سال نو میلادی تاثیرات دیگری بر بازار کامپیوتر ایران می‌گذارد. به عنوان مثال در ماه‌های اسفند و فروردین محصولات جدید که طی دی و بهمن ماه به بازار جهانی معرفی شده‌، وارد بازار ایران می‌شود.
همچنین ورود فناوری‌های جدید نهایتا به کاهش قیمت محصولات قدیمی‌تر در بازار داخلی منجر می‌شود.

فعالان بازار همچنین می‌افزایند که نمایشگاه CES لاس وگاس نخستین نمایشگاه در سال نو میلادی است و به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده، پس از برگزاری این نمایشگاه محصولات خود را راهی بازارهای جهانی می‌کنند و در نهایت این محصولات در اواخر اسفند و اوایل فروردین ماه وارد بازار ایران نیز می‌شود.

بر پایه توصیه‌های کارشناسان داخلی به خریداران، در صورتی که قصد خرید دستگاه‌های جدید دارید، بهتر است خرید را به پس از برگزاری نمایشگاه CES و ورود محصولات جدید موکول کنید.

ولی اگر قصد خرید کالایی برای انجام امور روزمره را دارید و برای تان چندان مهم نیست که این دستگاه به روز ترین دستگاه باشد، بهترین خرید را از بازار شب عید کامپیوتر یا هفته دوم فروردین ماه خواهید داشت.
کد مطلب: 28802
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام