۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۹

آسیب‌پذیرترین برنامه‌های ویندوز

ایتنا- جاوا، Adobe Reader و فلشعلت اصلی 66 درصد از آسیب پذیری هایی بوده است كه بر روی ویندوز توسط بدافزارها مورد سوء استفاده قرار گرفته است.
آسیب‌پذیرترین برنامه‌های ویندوز


بر اساس یافته‌های گروه تحقیقاتی موسسه AV-Tes t از سال ۲۰۰۰ تاكنون، جاوا، Adobe Reader و فلش علت اصلی ۶۶ درصد از آسیب پذیری‌هایی بوده است كه بر روی ویندوز توسط بدافزارها مورد سوء استفاده قرار گرفته است.


این مطالعه نشان دهنده اهمیت این قاعده معروف است كه به‌روز نگه داشتن نرم‌افزارها و برنامه های كاربردی یكی از مهم ترین اقدامات برای امنیت سیستم است.

در مطالعه بیان نشده است كه چه تعداد از این سوء استفاده ها مربوط به آسیب پذیری هایی بوده است كه اصلاح نشده‌اند، اما بدون شك این عامل درصد بسیار كمی از سوء استفاده ها را شامل می شود.



در طول پنج تا ده سال گذشته هر دو شركت ادوبی و مایكروسافت فرآیندهای توسعه نرم‌افزاری خود را بهبود بخشیده‌اند و سعی كردند تا تعداد كلی آسیب پذیری‌ها را كاهش دهند.

جدیدترین نسخه‌های ویندوز و برنامه های كاربردی هر دو شركت مایكروسافت و ادوبی نسبت به سال ۲۰۰۰ و حتی ۲۰۰۸ امن تر می باشند.

این واقعیت درباره جاوا صدق نمی‌كند زیرا بزرگ‌ترین مشكل برنامه‌هایی كه در این مطالعه بررسی شده اند، استفاده كاربران از نسخه‌های قدیمی جاوا می‌باشد.
 
کد مطلب: 28732
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام