۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۲

از كار افتادن بت‌نت جعل كلیك ZeroAccess

ایتنا- این بت‌نت كه تصور می‌رود منشاء آن در روسیه قرار داشته باشد، دو میلیون كامپیوتر را مورد سوء استفاده قرار داده است.
از كار افتادن بت‌نت جعل كلیك ZeroAccess


مایكروسافت با از كار انداختن یك بت‌نت حاوی دو میلیون كامپیوتر عضو، به جنگ خود علیه بت‌نت‌ها ادامه می‌دهد.


به گزارش ایتنا از مرکز ماهر، این شركت از طریق قانونی ، رأی قاضی مبنی بر مسدود كردن تمامی ترافیك به سمت ۱۸ آدرس اینترنتی را دریافت كرد كه دستورات مجرمانه را به سیستم‌های آلوده عضو این بت‌نت ارسال می‌كردند.

همچنین سرورهایی كه انتظار می‌رفت شواهد بیشتری در مورد رهبران حلقه مجرمانه ZeroAccess كه برای جعل كلیك مورد استفاده قرار می‌گرفت به دست دهند، توقیف شدند.

این بت‌نت سیستم‌های آلوده عضو را وادار می‌كند كه بدون اطلاع صاحبان آنها، اقدام به كلیك بر روی تبلیغات نمایند.

به این ترتیب تبلیغ كنندگان بر روی موتورهای جستجو مجبور می‌شوند پول این كلیك‌ها را به مجرمان بپردازند، در حالی كه عملاً از این طریق هیچ فروشی نداشته‌اند.

به گفته مایكروسافت، این بت‌نت ماهانه نزدیك به ۲.۷ میلیون دلار برای تبلیغ كنندگان در Bing، گوگل و یاهو هزینه ایجاد كرده است.
اگرچه از كار انداختن بت‌نت‌هایی كه به جای دریافت دستور از یك سرور مركزی، از ارتباطات نظیر به نظیر برای ارسال دستورات استفاده می‌كنند كار سختی است، اما ZeroAccess دارای نقطه ضعف مهمی است. اعضای این بت‌نت باید برای اینكه متوجه شوند بر روی كدام آگهی تبلیغاتی كلیك نمایند، به یكی از ۱۸ آدرس اینترنتی دسترسی پیدا كنند.
به گفته یكی از اعضای ارشد مایكروسافت، اكنون حداقل ادامه جعل كلیك توسط این شبكه متوقف شده است. اعتقاد بر این است كه متصدیان این بت‌نت در روسیه قرار دارند، البته نویسنده نرم‌افزار مخربی كه بر روی این بت‌نت منتشر می‌شود می‌تواند هركجا باشد.
کد مطلب: 28715
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام