۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۵۳

2 میلیون حساب کاربری در گوگل، یاهو، فیس‌بوک و توئیتر سرقت شد

ایتنا - دست‌کم 2 میلیون حساب کاربری در فیس‌بوک، گوگل، توئیتر، یاهو و دیگر شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اینترنتی سرقت شد.
2 میلیون حساب کاربری در گوگل، یاهو، فیس‌بوک و توئیتر سرقت شد


یک شرکت امنیت سایبری واقع در شیکاگو با انتشار گزارشی اعلام کرد که دست‌کم ۲ میلیون حساب کاربری در فیس‌بوک، گوگل، توئیتر، یاهو و دیگر شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اینترنتی سرقت شده است.


به گزارش ایتنا، این طور که گفته می‌شود سارقان موفق شده‌اند ۱.۵۸ میلیون شناسه کاربری مخصوص ورود به سایت و همچنین ۳۲۰ هزار شناسه کاربری مخصوص پست‌های الکترونیکی را به همراه دیگر موارد سرقت کنند.

این اطلاعات را شرکت امنیتی Trustwave منتشر کرده و توضیح داده است که در این اقدام ۳۱۸ هزار و ۱۲۱ رمز عبور از فیس‌بوک، ۵۹ هزار و ۵۴۹ رمز عبور یاهو، ۵۴ هزار و ۴۳۷ رمز عبور گوگل، ۲۱ هزار و ۷۰۸ رمز عبور توئیتر و ۸۴۹۰ رمز عبور LinkedIn سرقت شده است.

همچنین اعلام شد که در این اقدام ۷۹۷۸ رمز عبور از سایت ADM که به عنوان عرضه‌کننده خدمات پرداخت الکترونیک Payroll محسوب می‌شود، سرقت شده است.

شرکت امنیتی Trustwave در وبلاگ رسمی خود توضیح داد سرقت اطلاعات مربوط به سیستم Payroll می‌تواند عواقب مالی فراوانی را به همراه داشته باشد.

به گفته خبرگزاری CNN، فرآیند هک کردن سایت‌های یاد شده از تاریخ ۲۱ اکتبر آغاز شده است و احتمال می‌رود که هنوز هم ادامه داشته باشد.

"جان میلر"(John Miller) یکی از مدیران امنیتی شرکت Trustwave گفت: «هنوز به درستی نمی‌دانیم که هکرها با استفاده از اطلاعات سرقت شده وارد این حساب‌های کاربری شده‌اند یا خیر. شرکت Trustwave سرورهای دیگری هم دارد که هنوز وضعیت آن‌ها را برای مشخص شدن عواقب این سرقت‌های بزرگ بررسی نکرده است.»
 
کد مطلب: 28669
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام