۱
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۷
وزیر ارتباطات:

مانعی برای ورود شرکتهای خصوصی به حوزه پهنای باند وجود ندارد

ایتنا- واعظی: برگزاری نمایشگاه‌ها باعث همبستگی بیشتری بین دولت و بخش خصوصی می‌شود.


وزیر ارتباطات گفت: قرار است در پنج شبکه اجتماعی که در داخل کشور فعالیت دارند و پربازدید هستند، عضو شوم و سپس در شبکه‌ای که مورد استقبال بیشتری از مردم قرار گرفت فعالیت خود را ادامه دهم. اگر این تجربه، تجربه مناسبی باشد از رییس جمهوری نیز خواهش می‌کنم که در این شبکه‌ها عضو شوند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، محمود واعظی در جمع خبرنگاران درباره پهنای باند و سرعت اینترنت گفت: ما در حال تلاش هستیم تا پهنای باند و سرعت اینترنت را توسعه دهیم.

او در رابطه با شبکه‌های اجتماعی خارجی افزود: رفع فیلتر این شبکه‌ها تنها مربوط به وزارت فناوری و ارتباطات نیست.

واعظی در رابطه با انحصار پهنای باند که در دست شرکت ارتباطات زیرساخت است مطرح کرد: ما هیچ محدودیتی برای ورود شرکتهای خصوصی در زمینه ورود پهنای باند نداریم اما باید به این موضوع توجه کرد که اگر پهنای باند پالایش نشود فایده‌ای نخواهد داشت.
هر شرکت خصوصی که خواستار ورود پهنای باند به کشور است می‌تواند پهنای باند را خریداری کرده و به شرکت ارتباطات زیرساخت بفروشد و سپس این شرکت پهنای باند مورد نظر را در اختیار مردم قرار خواهد داد.

وزیر فناوری اطلاعات در رابطه با بخش‌های جدا شده از وزارتخانه عنوان کرد: تمامی این بخش‌ها به وزارتخانه بازگشته است و تنها سازمان فضایی از این بخش‌ها مستثنی است که این موضوع نیز در حال بررسی است. در رابطه با شورای عالی فناوری نیز این شورا در وزارتخانه است و در این وزارتخانه خواهد ماند و دبیرخانه آن نیز فعال می‌شود.

وی در رابطه با نمایشگاه الکامپ افزود: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی باعث همبستگی بیشتر بین بخش خصوصی و دولتی می‌شود و ما باید در نزدیک‌تر کردن بخش خصوصی به دولتی تلاش کنیم.

جهانگرد - رییس سازمان فناوری اطلاعات - هم در رابطه با شبکه ملی اطلاعات گفت: شبکه ملی اطلاعات از نظر نقطه اجرایی وجود داشته اما به عنوان یک دهکده گسترده در کشور برنامه آن در دست احداث است.
کد مطلب: 28668
نام شما
آدرس ايميل شما


arash70
feedback
به خود خدا ، من این مطالب رو که می خونم عصبانی می شم !
دلیلش هم اینه که :
1-پالایش روی اینترنت به صورت کلی = کمتر شدن کیفیت
2-باید به مردم یاد بدید خودشون در قبال اینترنت تصمیم گیری کنند ، یعنی اینکه آقا ، سایت های غیر اخلاقی بده ؟ خودشون روی Device هایی که دارند فیلتر کنند .
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام