کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عرضه ابزار سازمانی گوگل در حوزه زیرساخت‌های به عنوان خدمات

13 آذر 1392 ساعت 12:29

ایتنا- بالاخره پس از یکسال، گوگل نسخه ویرایش شده Google Compute Engine را عرضه کرد.




شرکت گوگل که به مدت یک سال نسخه اولیه ابزار ویژه خود در حوزه «زیرساخت‌های-به‌عنوان-خدمات» (IaaS) را مورد آزمایش قرار می‌داد، سرانجام ویرایش نهایی این محصول موسوم به Google Compute Engine- GCE- را در اختیار کاربران گذاشت.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‌سایت pcworld، این شرکت برای ابزار جدید خود توافقنامه سطح خدمات (SLA) ارایه کرده است که تضمین می‌کند ابزار GCE در ۹۵. ۹۹ درصد موارد در دسترس باشد.

شرکت گوگل همچنین هزینه استفاده از آن را نیز کاهش و تعداد قابلیت‌هایی که در این محصول ارایه می‌شود را افزایش داده است.

«برایان گلدفارب» (Brian Goldfarb) مدیر بازاریابی پلتفورم ابری گوگل گفت که: «ابزار سازمانی GCE یک طرح بلندمدت استراتژی برای گوگل محسوب می‌شده است». او در ادامه افزود: «ما برای عبارت «دسترسی عمومی» به یک تعریف جامع و کاربردی رسیده‌ایم».

اگرچه شرکت گوگل ابزار سازمانی خود در حوزه «پلتفورم‌های-به‌عنوان-خدمات» (PaaS) موسوم به Google App Engine را از سال ۲۰۰۸ عرضه کرده است، اما برای اینکه ابزار ویژه خود در حوزه IaaS را در اختیار سازمان‌ها قرار دهد بسیار تاخیر کرد.

ابزار جدید گوگل با نام GCE نخستین بار در ژوئن ۲۰۱۲ معرفی شد تا با سرویس popular Elastic Cloud Compute- EC۲- شرکت آمازون رقابت کند.
درحال حاضر تعدادی از سازمان‌های بزرگ جهان از جمله Snapchat، Evite و Red Hat از ابزار سازمانی GCE استفاده می‌کنند.

ابزار GCE در اصل یک ماشین مجازی مبتنی بر لینوکس را ارایه می‌دهد که می‌تواند در یک یا چند زمینه مورد استفاده قرار گیرد تا حجم کاری سازمان را مدیریت کند.
این ابزار مانند دیگر سرویس‌ها امکان استفاده از خدمات Google Cloud Platform را فراهم می‌کند و مبتنی بر‌‌ همان زیرساختی که گوگل برای سرویس‌های خود استفاده می‌کند، فعالیت‌هایش را انجام می‌دهد.


کد مطلب: 28655

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/28655/عرضه-ابزار-سازمانی-گوگل-حوزه-زیرساخت-های-عنوان-خدمات

ايتنا
  https://www.itna.ir