کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فروش اپل نسبت به زمان عرضه آیفون 5 کاهش یافت

خبرگزاری ايسنا , 12 آذر 1392 ساعت 10:55

ایتنا- آمارها می‌گویند، علیرغم فروشا بالای محصولات اپل، فروش کلی این محصولات نسبت به زمان فروش آیفون 5 کاهش یافته است.




تازه‌ترین آمار در زمینه فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه‌ منتهی به اکتبر حاکی از این است که فروش آیفون نسبت به زمان عرضه‌ آیفون ۵ کاهش یافته است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، آمار موسسه کانتار در زمینه فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه‌ منتهی به اکتبر حاکی از این است که فروش آیفون طبق انتظار افزایش یافته اما میزان این افزایش نسبت به زمان عرضه‌ آیفون ۵ کاهش یافته است.

آمار موسسه کانتار نشان داد که میزان فروش اپل در ژاپن و آمریکا نسبت سال گذشته افزایش یافته و در ژاپن به ۷۶.۱ درصد فروش گوشیهای هوشمند رسیده، اما در آمریکا از ۴۸.۱ درصد در دوره مشابه سال قبل به ۵۲.۸ درصد رسیده است.

دومنیک سونبو - تحلیگر مسائل فناوری از موسسه کانتار - گفت: سهم اپل از بازار همچنان نسبت به زمان عرضه‌ آیفون ۵ کمتر است. این امر غیرمنتظره نیست، زیرا خریداران نسبت به عرضه‌ یک گوشی کاملا جدید نسبت به یک ورژن ارتقاءیافته نظیر ۵C و ۵S کمتر واکنش نشان می‌دهند.

در پنج کشور بزرگ اقتصادی اروپا اپل تنها ۱۵.۸ درصد فروش را به خود اختصاص داده و اندروید ۷۰.۹ درصد بازار و ویندوز موبایل ۱۰ درصد بازار را تصاحب کرده‌اند.

در انگلیس آیفون ۵S فروش بیشتری نسبت به ۵C داشته و فروش اپل ۲۸.۷ درصد فروش گوشیهای هوشمند طی سه ماه گذشته بوده است.

سونبو گفت: تقاضای آیفون ۵S از سوی افراد کم درآمد‌تر با میانگین سنی ۳۸ سال و متقاضیان ۵C به طور میانگین ۳۴ سال داشته اند.


کد مطلب: 28625

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/28625/فروش-اپل-نسبت-زمان-عرضه-آیفون-5-کاهش-یافت

ايتنا
  https://www.itna.ir