۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۲:۱۰

گوشی‌های گوگل با دریافت چند پیامک هنگ می‌کنند

ایتنا - کارشناسان با مطالعات گوشی Nexus گوگل مجهز به آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید دریافتند که بخش پیامک این محصول مشکل دارد.
گوشی‌های گوگل با دریافت چند پیامک هنگ می‌کنند


کارشناسان امنیتی هشدار داده‌‌اند که گوشی هوشمند Nexus گوگل در بخش پیام‌رسان خود مشکل دارد و هنگامی که کاربر چندین پیام را پشت‌سرهم ارسال می‌کند، مجبور به اجرای مجدد برنامه می‌شود یا اینکه ارتباط او با طرف مقابل قطع می‌شود.


به گزارش ایتنا، کارشناسان امنیتی بر پایه مطالعات خود روی این گوشی مجهز به آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید دریافتند که این مشکل به صورت جدی در بخش پیامک(SMS) وجود دارد.

در این گوشی هوشمند قابلیتی با نام Flash SMS وجود دارد که طی آن کاربر می‌تواند بدون ذخیره‌سازی پیامک‌ها به مخاطب مورد نظر خود پیامک بفرستد و فقط آنها را روی نمایشگر ببیند.
اما کارشناسان می‌گویند اگر در این بخش ۳۰ پیامک پشت‌سرهم ارسال شود، سیستم یاد شده دچار اختلال می‌شود.

مرکز امنیتی Bogdan Alecu دریافته است که این مشکل برای مدل‌های Nexus ۴، Nexus ۵ و Galaxy Nexus مبتنی بر نسخه ۴ به بعد سیستم‌عامل اندروید شامل مشکل یادشده می‌شوند.

این طور که بررسی‌ها نشان داده است، این گوشی‌ها پس از اینکه تعداد زیادی پیام دریافت کرده‌اند به طور ناخودآگاه ری‌استارت شده یا اینکه ارتباط را با مخاطب قطع می‌کنند.

کاربران در بسیاری از موارد اعلام کردند که گوشی‌های آن‌ها پس از دریافت چند پیام حجیم قفل شده است و در برخی موارد هم آنها مجبور خاموش/روشن کردن گوشی یا درآوردن سیم‌کارت شده‌اند. شرکت گوگل هنوز هیچ توضیحی در این باره نداده است.
 
کد مطلب: 28590
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام