۰
plusresetminus
شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۳

آسیب‌پذیری گوشی‌های نكسوس در برابر حملات پیام كوتاه

ایتنا-در این حمله فرد مهاجم می‌تواند از طریق ارسال حجم زیادی از پیام‌های كوتاه Flash SMS، گوشی را راه‌اندازی مجدد كرده یا ارتباط آن را با شبكه قطع نماید.
آسیب‌پذیری گوشی‌های نكسوس در برابر حملات پیام كوتاه


به گزارش محققان، گوشی‌های هوشمند جدید نكسوس گوگل در برابر حمله‌ای آسیب‌پذیر هستند.
در این حمله فرد مهاجم می‌تواند از طریق ارسال حجم زیادی از پیام‌های كوتاه خاص، گوشی را راه‌اندازی مجدد كرده یا ارتباط آن را با شبكه قطع نماید.


مدیر سیستم‌های یك شركت هلندی سرویس‌های آی‌تی كشف كرده است كه زمانی كه یك مهاجم حدود ۳۰ پیام كوتاه خاص كه به آن پیام Flash SMS گفته می‌شود به گوشی نكسوس ۴، نكسوس ۵ یا گلكسی نكسوس ارسال نماید (پیام‌هایی كه به محض رسیدن، بر روی صفحه گوشی نمایش داده می‌شوند)، این آسیب‌پذیری می‌تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد. اگر این پیام‌ها بلافاصله بسته نشوند، گوشی را در مقابل حمله آسیب‌پذیر می‌كنند.

یكی از مشكلات كاربران نكسوس این است كه با دریافت یك پیام Flash SMS، هیچ صدایی از گوشی در نمی‌آید و به این ترتیب مهاجم می‌تواند پیش از اینكه كاربر متوجه دریافت پیام شود، تعداد زیای از این پیام‌ها را ارسال نماید.

این تعداد زیاد پیام كوتاه می‌تواند مسائل مختلفی از جمله راه‌اندازی مجدد گوشی را ایجاد كند. در این وضعیت اگر برای قفل گشایی سیم كارت PIN درخواست گردد، تلفن پس از راه‌اندازی مجدد به شبكه وصل نخواهد شد.

مشكل دیگری كه ممكن است به وجود بیاید این است كه برنامه ارسال پیام كوتاه دچار اختلال می‌گردد، اما سیستم به طور خودكار آن را دوباره راه‌اندازی می‌كند.

به گفته محققان به نظر می‌رسد كه این مسأله فقط گوشی‌های هوشمند نكسوس را كه از اندروید نسخه Ice Cream Sandwich استفاده می‌كنند تحت تأثیر قرار می‌دهد.
کد مطلب: 28584
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام