کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بزرگ‌ترین مشکل اینترنت کشور چیست؟

خبرگزاری ايسنا , 9 آذر 1392 ساعت 10:06

ایتنا- با سرعت پایین اینترنت شاید بتوان به متن سایت‌های دست یافت اما اینترنت که فقط متن و نوشته نیست! عکس و ویدئو نیز جزو محتوای اینترنت است!




یک کارشناس در رابطه با بزرگترین مشکل اینترنت کشور گفت: در حال حاضر بزرگترین مشکل اینترنت کشور کمبود پهنای باند و کندی سرعت اینترنت بوده که طی چند ماه گذشته کاهش پیدا کرده است.


به گزارش ایتنا از ایسنا ، محسن موسوی - عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور - درباره وضعیت اینترنت در کشور اعتقاد دارد: مشترکین عادی با محدودیت ۱۲۸ کیلوبیت رو به رو هستند یعنی افرادی که دانشجو نیستند و یا شرایط گرفتن سرعت بالای ۱۲۸ را ندارند باید به همان سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بسنده کنند که این موضوع چندان جالب نیست.

او اظهار کرد: امروزه محتوایی که در اینترنت قرار داده می‌شود، علاوه بر متن عکس و ویدیو را نیز شامل شده و با چنین سرعتی دسترسی به این امکانات ساده نیست.

وی همچنین به عوامل دیگری در رابطه با پایین بودن سرعت اینترنت در کشور اشاره کرد و گفت: در کنار این موضوعات برخی مواقع سرعت اینترنت بصورت چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.
البته نباید این موضوع را از قلم انداخت که بعضی از صفحات به دلیل استفاده از پروتکل https کند‌تر از سایر صفحات بالا می‌آیند و بخش دیگر نیز به کمبود پهنای باند در کشور مربوط می‌شود.

این عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور در رابطه با انحصار پهنای باند که به دست شرکت ارتباطات زیرساخت است اظهار کرد: در کل انحصار خوب نیست و این موضوع در تمام زمینه‌ها محدودیت‌هایی را بوجود می‌آورد. درواقع بحث تحریم‌هایی که وجود داشت مبادله پول را سخت می‌کرد و این موضوع سبب می‌شد که شرکت زیرساخت نتواند به راحتی پهنای باند را به کشور وارد کند ولی انحصار پهنای باند نیز در این زمینه تاثیرگذار بوده است.

به گفته او اگر به شرکت‌های خصوصی اجازه ورود پهنای باند به کشور داده شود، قیمت اینترنت کاهش می‌یابد. دلیل این موضوع با مبحث خرید پهنای باند توسط شرکت ارتباطات زیرساخت و فروش آن به شرکت‌های خصوصی مرتبط است چراکه قیمت خرید با فروش اختلاف‌هایی دارد.

او راهکاری برای بهبود وضعیت اینترنت در کشور ارائه کرد و گفت: برای بهبود وضعیت اینترنت کشور باید محدودیت‌هایی که برای کاربران خانگی وجود دارد برطرف شده و کف سرعت اینترنت به ۵۱۲ کیلوبیت برثانیه افزایش پیدا کند.

به اعتقاد این کارشناس در کنار این موضوع باید به خرید پهنای باند نیز توجه کرد چراکه کمبود پهنای باند باعث می‌شود تا کیفیت سرویس‌ها کاهش پیدا کند و شرکت‌های خصوصی متهم به کم فروشی شوند.
طبیعتا در این بین مشترکان این موضوع را از چشم شرکتی می‌بینند که سرویس را به آن‌ها ارائه می‌کند و به تامین کننده پهنای باند در کشور توجهی نمی‌کنند.


کد مطلب: 28562

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/28562/بزرگ-ترین-مشکل-اینترنت-کشور-چیست

ايتنا
  https://www.itna.ir