کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نارضایتی کاربران از سرعت‌ اینترنت

خبرگزاری ايسنا , 6 آذر 1392 ساعت 10:10

ایتنا- کاربران در ازای پولی که پرداخت می‌کنند، توقع اینترنتی با کیفیت و سرعت مناسب دارند. اما اغلب این تناسب بین قیمت و کیفیت اینترنت ارائه شده وجود ندارد.




عضو هیات مدیره انجمن شرکت‌های اینترنتی ایران با تاکید بر وضعیت اینترنت در کشور گفت: نظر کاربران نسبت به وضعیت سرعت و کیفیت اینترنت در کشور چندان جالب نیست.


به گزارش ایتنا از ایسنا، طالب شرفی اظهار کرد: در حال حاضر وضعیتی که بر اینترنت ایران حاکم است، چندان مناسب نیست چه از لحاظ سرعت و چه از لحاظ کیفیت به خصوص اینکه در مخابرات استان‌ها مشکل وجود دارد. برای مثال اگر شرکت‌های خصوصی با شرکت ارتباطات زیرساخت کار می‌کردند، مشکلات شاید بسیار کمتر بود.

به گفته او وقتی مخابرات سرویس ارائه می‌کند، اختلالاتی در خود مخابرات استان‌ها وجود دارد که باعث افت کیفیت سرویس‌ها می‌شود. در بعضی موارد مخابرات به شرکت ارتباطات زیرساخت بدهی‌هایی دارد و این موضوع سبب محدود کردن پهنای باند مخابرات استان می‌شود و برای شرکت‌های خصوصی مشکلاتی را بوجود می‌آورد.
در این بین مردم مبلغ را پرداخت کرده اما کیفیت مورد نیاز خود را دریافت نمی‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به انحصاری که در اختیار شرکت ارتباطات زیرساخت قرار دارد گفت: برای این مساله باید به سیاست کلی نظام توجه کرد. تصمیمی که دولت در این رابطه می‌گیرد، اهمیت بالایی دارد و درحقیقت نظارت بر دروازه‌های ورودی و خروجی کشور باید در انحصار دولت بماند و اگر شرایطی در این رابطه در نظر گرفته شود و شرکت‌های خصوصی پهنای باند را به داخل کشور وارد کنند قیمت‌ها کاهش و کیفیت افزایش پیدا می‌کند.

این کارشناس گفت: اگر توجه کنید تا زمانی که انحصار سیم‌کارت وجود داشت، قیمت‌ سیم‌کارت بالا بود اما با ورود شرکت‌های خصوصی به این عرصه علاوه بر اینکه قیمت‌ها کاهش پیدا کرد، خدمات نیز بهبود یافت و رقابت کیفیت سرویس‌های دولتی را بالا برد.

عضو هیات مدیره انجمن شرکت‌های اینترنتی ایران در رابطه با شرکت مخابرات افزود: مخابرات همیشه بستر ارتباطاتی کشور را در اختیار داشته و با خصوصی شدنش از هدف اصلی خود دور شد.
بهتر بود مخابرات به تهیه‌ بستر و توسعه زیرساخت‌ها بسنده می‌کرد و این بسترها را در اختیار شرکت‌های خصوصی قرار می‌داد نه اینکه خود وارد فروش سرویس‌های اینترنتی به کاربران شود.

به اعتقاد او شاید این موضوع درآمد کوتاه مدتی برای این شرکت ایجاد کند اما این موضوع برای بسیاری از شرکت‌ها مشکلاتی را بوجود آورد و درحقیقت مخابرات به یک رقیب بزرگ برای سایر شرکت‌ها تبدیل شد.

شرفی همچنین در رابطه با کم‌فروشی بعضی از شرکت‌ها اظهار کرد: اگرچه قوانینی در رابطه با بحث کم‌فروشی و ضریب اشتراک برروی سرویس‌ها ارائه شده اما در ساعت‌های اوج مصرف بعضی از شرکت‌ها چیزی بیشتر از ضریب اشتراک وعده شده را برروی سرویس خود اعمال می‌کنند.

وی راهکار بهبود وضعیت اینترنت در کشور را اینگونه مطرح کرد: یکی از راهکارهای بهبود وضعیت اینترنت در کشور ورود بخش خصوصی و ایجاد رقیب است تا رقابت باعث شود کیفیت سرویس‌ها افزایش و قیمت‌ آن‌ها کاهش پیدا کند.
علاوه بر این سازمان تنظیم مقررات ارتباطات باید استانداردهای موجود را به معنای واقعی اعمال کند و براساس این موضوع از شرکت ارتباطات زیرساخت و مخابرات پاسخ لازم را بگیرد.


کد مطلب: 28546

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/28546/نارضایتی-کاربران-سرعت-اینترنت

ايتنا
  https://www.itna.ir