۰
plusresetminus
دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۵

سرمایه‌گذاری 40 میلیون دلاری سازنده آیفون در آمریکا

ایتنا- فاکس‌کان که مدتی قبل به دلیل رعایت نکردن حقوق کارگران کارخانه تولید آیپد و آیفون توبیخ شده بود، قصد احداث یک کارخانه در پنسیلوانیا را دارد.
سرمایه‌گذاری 40 میلیون دلاری سازنده آیفون در آمریکا


یک شرکت تایوانی سازنده محصولات اپل ۴۰ میلیون دلار در آمریکا سرمایه‌گذاری می‌کند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، شرکت فاکس‌کان که مسوولیت تولید تلفن همراه آیفون، تبلت آیپد و دیگر محصولات الکترونیکی را در چین برعهده دارد، اعلام کرد که برای افزایش تولید خود ۴۰ میلیون دلار در آمریکا سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

این شرکت تایوانی که بزرگترین شرکت قراردادی سازنده دستگاه‌های الکترونیکی جهان به شمار می‌رود، قصد دارد ۳۰ میلیون دلار از این مبلغ را برای احداث یک کارخانه در پنسیلوانیا صرف کند و انتظار می‌رود این کارخانه ۵۰۰ فرصت شغل جدید ایجاد خواهد کرد.

در همین حال فاکس‌کان ۱۰ میلیون دلار در دانشگاه کارنگی ملون در پنسیلوانیا سرمایه‌گذاری خواهد کرد که این سرمایه‌گذاری صرف تحقیق و توسعه در علم رباتیک خواهد شد.

تری گو، رئیس و بنیانگذار فاکس‌کان در این باره گفت: از اظهارات باراک اوباما درخصوص رنسانس تولیدی در آمریکا استقبال می‌کنیم و به این دلیل پنسیلوانیا را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌ایم که شرکت ما در حال حاضر فعالیت اندکی در این ایالت دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این سرمایه‌گذاری در حالی صورت می‌گیرد که شرکت فاکس‌کان به دلیل رعایت نکردن حقوق کارگران در کارخانه‌های خود در چین به شدت مورد انتقاد قرار دارد.

در سال ۲۰۱۰ حداقل ۱۳ کارگر در کارخانه‌های این شرکت در چین به دلیل افسردگی و فشار زیاد کاری دست به خودکشی زدند.
کد مطلب: 28521
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام