کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پلتفورم ابری Azure مایکروسافت از دسترس خارج شد

4 آذر 1392 ساعت 10:57

ایتنا- Azure نام سرویس پردازش ابری مایکروسافت است که به دلیل اختلالاف فراوان، از دسترس خارج شده است.




مایکروسافت طی هفته جاری برای پلتفورم ابری Azure با مشکلات فراوان مواجه شد و این در حالی بود که این شرکت به صورت همزمان میزبانی سرویس Traffic Manager را نیز در اختیار داشت تا به صورت عمومی در اختیار کاربران قرارگیرد.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‌سایت pcworld، این طور که اخبار رسیده نشان می‌دهد، طی ۷ روز گذشته سرویس پردازش ابری عمومی مایکروسافت با اختلالاتی مواجه شده است و اثرات آن به طور قابل ملاحظه روی سیستم پردازشی، مدیریتی، پایگاه داده SQL و سرویس‌های ذخیره اطلاعات در فضای مجازی دیده شده است.


گفته می‌شود که در جریان این اختلالات، سرویس ذخیره اطلاعات مایکروسافت بیشترین آسیب را دیده است.
این مشکل باعث شد تا سرویس یاد شده از ساعت ۲۲: ۲۲ روز پنج‌شنبه به وقت محلی به طور کامل از کار بیافتد دسترسی تمامی کاربران در آسیا، اروپا و آمریکا به آن غیرممکن شود.

گفته می‌شود که مایکروسافت یک ساعت پس از بروز اختلال یاد شده آن را برطرف کرد. اما این مشکلات پایگاه داده SQL را نیز با اختلال مواجه کرد و در ‌‌نهایت باعث شد فرآیند ورود و خروج اطلاعات به آن غیرممکن شود.
دامنه اثرگذاری این مشکل نیز در مناطق یاد شده گزارش شد.

شرکت مایکروسافت هنوز توضیح نداده که عامل این اختلالات چه بوده است. اما باید توجه داشت که بروز یک اختلال برای کاربران سراسر جهان به سرویس‌های اینترنتی یک اتفاق کاملا جدی محسوب می‌شود که باید پیگیری شود.


کد مطلب: 28520

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/28520/پلتفورم-ابری-azure-مایکروسافت-دسترس-خارج

ايتنا
  https://www.itna.ir