کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افشاگری اسنودن

اجازه انگلیس به آمریکا برای دسترسی به ایمیل‌های شهروندانش

خبرگزاری ايسنا , 3 آذر 1392 ساعت 10:36

ایتنا- بعد از تغییراتی که از سال 2007 در قوانین انگلیس اعمال شد، آمریکا می‌تواند به اطلاعات شهروندان انگلیسی حتی آنهایی که مرتکب جرمی نیز نشده‌اندف دست پیدا کند.




براساس گزارش‌ها دولت انگلیس پس از سال ۲۰۰۷ به آژانس امنیت ملی آمریکا اجازه داده بود تا به شماره تلفن‌ها و آدرس‌های ایمیل شهروندان عادی انگلیس دسترسی داشته باشد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، کانال ۴ تلویزیون انگلیس و روزنامه گاردین در گزارشی اعلام کردند که در برخی از قوانین انگلیس در سال ۲۰۰۷ تغییراتی اعمال شد تا بر اساس آن، آمریکا بتواند اطلاعات مربوط به شهروندان عادی انگلیسیی را که حتی مرتکب عمل مجرمانه‌ای نشده ‌بودند در اختیار داشته باشد.

گزارش این رسانه‌های انگلیس براساس اطلاعات ادوارد اسنودن منتشر شده است. اسنودن که از کارمندان آژانس امنیت ملی آمریکا بود، اطلاعاتی را درباره فعالیت‌های اطلاعاتی این آژانس منتشر کرد که به بروز تنشهایی بین آمریکا و کشورهای مختلف جهان منجر شده است.

وزارت خارجه انگلیس در خصوص گزارش‌های اخیر این دو رسانه انگلیسیی گفته است که نسبت به چنین حدسیاتی واکنش نشان نمی‌دهد.

بر اساس قرارداد مبادله اطلاعاتی بین آمریکا و انگلیس که ۷۰ سال پیش به امضا رسید دو کشور بدون اجازه مقامات یکدیگر نمی‌توانند به چنین اطلاعاتی دسترسی داشته باشند.

به این ترتیب تا پیش از سال ۲۰۰۷ اگر آمریکا در عملیاتی به آگاهی از شماره تلفن و یا آدرس ایمیلی یک شهروند انگلیسیی نیاز داشت بدون اجاز مقامات انگلیسی قادر به دسترسی به این اطلاعات نبود.

اما براساس تغییراتی که در سال ۲۰۰۷ در قوانین انگلیس اعمال شد آمریکا اجازه یافت به چنین اطلاعاتی با هدف "اتصال تماسها" دسترسی پیدا کند؛ به این مفهوم که می‌توانسته است آنها را تحلیل کند و ارتباط آنها را با دیگر شماره‌های تلفن و یا ایمیل‌ها بررسی کند.

به گزارش بی‌بی‌سی، ادوارد اسنودن ۳۰ ساله در ماه ژوئن سال جاری پس از افشای عملیات گسترده جمع آوری اطلاعات آمریکا از طریق تماس‌های تلفنی و اینترنت به روسیه فرار کرد.

وی با دریافت پناهندگی موقت اجازه یافته است تا تابستان سال آینده در روسیه زندگی کند.


کد مطلب: 28494

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/28494/اجازه-انگلیس-آمریکا-دسترسی-ایمیل-های-شهروندانش

ايتنا
  https://www.itna.ir