۰
plusresetminus
جمعه ۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۰۸

نرم‌افزار صوتی Winamp برای همیشه بازنشسته شد

ایتنا - شرکت AOL مرکز Winamp را در سال 1999 خریداری کرد و هم‌اکنون توضیح داده است که دیگر از این نرم‌افزار در سایت Winamp.com میزبانی نمی‌کند.
نرم‌افزار صوتی Winamp برای همیشه بازنشسته شد


این طور که پایگاه‌های خبری گزارش داده‌اند، نرم‌افزار صوتی Winamp که برای سالیان طولانی روی همه رایانه‌های شخصی استفاده می‌شود و خدمات گسترده خود در حوزه فایل‌های صوتی را در اختیار کاربران می‌گذاشت در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۳ برای همیشه بازنشسته می‌شود.


به گزارش ایتنا، شرکت AOL مرکز تولید پخش کننده رسانه‌ای Winamp را در سال ۱۹۹۹ میلادی خریداری کرد و هم‌اکنون در آخرین بیانیه خود توضیح داده است که دیگر از این نرم‌افزار در سایت Winamp.com میزبانی نمی‌کند.

این طور که گفته می‌شود تصمیم جدید شرکت AOL با انتقاد گسترده کاربران مواجه شده و همه افرادی که از دهه گذشته تا به امروز رایانه شخصی داشته‌اند را ناراحت کرده است.

کارشناسان بر این باورند که Winamp بیش از یک نرم‌افزار صوتی بوده است و می‌توان آن را عامل بسیاری از تحولات در عرصه موسیقی دیجیتال و گسترش سرویس Napster دانست.
همچنین،‌ در دوره‌ای که انتشار فایل‌های صوتی به صورت غیرقانونی مشکل شده بود، Winamp این امکان را به ما می‌داد تا به راحتی آنها را اجرا کنیم.

شرکت AOL اعلام کرد که کاربران جهانی از هم‌اکنون حدود یک ماه فرصت دارند تا استفاده از این محصول را که قدمت آن به ۱۶ سال می‌رسد، کنار بگذارند.

کارشناسان از نرم‌افزار Winamp به عنوان قدیمی‌ترین و کامل‌ترین نرم‌افزار در دنیای موسیقی و فایل‌های صوتی یاد می‌کنند و بر این باورند که این محصول تنها نرم‌افزاری بوده است که طی سال گذشته به فعالیت‌های خود ادامه داده و هر ساله بر قابلیت‌های آن افزوده شده است.

البته باید توجه داشت که خداحافظی با Winamp به معنی کنار گذاشتن کامل این نرم‌افزار صوتی نیست، زیرا برخی منابع آگاه اعلام کرده‌اند که شرکت AOL قصد دارد امتیاز این نرم‌افزار را به شرکت مایکروسافت واگذار کند.

این منابع اظهار داشته‌اند که شرکت مایکروسافت تمایل بیشتری دارد شورتکات Winamp را در مجموعه‌های نرم‌افزاری خود مورد استفاده قرار دهد.
 
کد مطلب: 28484
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام