۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۹

روسیه بازار جهانی خدمات اینترنتی را در دست می‌گیرد

ایتنا - مرکز Mail.ru هم‌اکنون به این نتیجه رسیده است که انواع خدمات اینترنتی خود را در اختیار کاربران جهانی بگذارد.
روسیه بازار جهانی خدمات اینترنتی را در دست می‌گیرد


گروه خدمات اینترنتی Mail.ru Group روسیه بخش اعظم بازار اینترنتی این کشور را در دست گرفته است و پورتال اینترنتی آن محبوب‌ترین سرویس پست الکترونیکی، سرویس پیام رسان و خدمات شبکه اجتماعی را در این کشور ارایه می‌دهد.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم، این مرکز که بیشترین سهام بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی روسیه موسوم به VKontakte را در اختیار دارد، اوایل سال جاری میلادی پورتال پرداخت‌های مالی خود موسوم به Qiwi را روانه بازار جهانی کرد و هم‌اکنون به این نتیجه رسیده است که دیگر خدمات اینترنتی خود را در اختیار کاربران جهانی بگذارد.

این طور که کارشناسان می‌گویند، شرکت‌های بزرگ اینترنتی که دفاتر مرکزی آن‌ها غالبا در آمریکا واقع شده است باید از فعالیت‌های اخیر Mail.ru احساس خطر کنند، زیرا گفته می‌شود که روس‌ها برای این بازار نقشه‌های فراوان کشیده‌اند.

مرکز خدمات اینترنتی Mail.ru به تازگی سرویسی را با نام My.com برای دستگاه‌های موبایلی راه‌اندازی کرده است که می‌توان آن را مجموعه ابزارهای سرگرمی و ارتباطی دانست.

کاربران در این سرویس اینترنتی می‌توانند یک آدرس پست الکترونیکی @my.com در اختیار داشته باشند و در عین حال سرویس پیام‌های فوری و بازی‌های رایگان مربوط به آن را در اختیار بگیرند.

گروه خدمات اینترنتی Mail.ru که هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ میلیون مشترک در کشور روسیه دارد، به منظور ورود به بازار آمریکا فرآیند جدیدی را دنبال می‌کند.

این گروه اینترنتی توسط ثروتمندترین فرد روسیه به‌نام "آلیشر عثمانف"( Alisher Usmanov) اداره می‌شود و ابزارهای ویژه‌ای برای بازار جهانی طراحی کرده است که هم‌اکنون می‌توان آنها روی سیستم عامل iOS اپل و دستگاه‌های اندرویدی به کار گرفت. این ابزار به کاربران امکان می‌دهد به صورت رایگان تمام روش‌های ارتباطی با یکدیگر را در اختیار داشته باشند.

"دیمیتری گریشین"( Dmitry Grishin) مدیر Mail.ru در این خصوص گفت: «ابزار My.com بسیاری کاربردی‌تری از نمونه‌های قبلی ساخته شده است و تمام امکانات ارتباطی مورد نیاز کاربران را به صورت رایگان در اختیار آن‌ها می‌گذارد.»

بازی‌های ابزار My.com تاکنون موفقیت‌های فراوانی کسب کرده‌اند. یکی از این بازی‌ها موسوم به Jungle Heat که در اصل یک بازی جنگی و استراتژیک محسوب می‌شود، بیش از ۶ میلیون بار برای دستگاه‌های اندرویدی و ۱.۵ میلیون بار برای دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل iOS بارگذاری شده است.

به طور کلی کارشناسان بر این باورند که Mail.ru می‌تواند در خارج از مرزهای روسیه موفقیت‌های فراوانی داشته باشد. این شرکت سال گذشته موفق شد درآمدهای خود را ۳۲ درصد افزایش دهد که البته گفته می‌شود در سال ۲۰۱۱ میلادی رشد درآمدهای این شرکت ۸۵ درصد گزارش شده بود.
کد مطلب: 28473
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام