۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۷

نگاهی به نسل جدید پردازنده‌های کم مصرف

ایتنا- Atom با 4رشته پردازشی، با قدرت بالایی انتخاب خوبی برای ابزارهای موبایل و اسمارت‌فون‌ها است.


یک کارشناس فروش محصولات رایانه‌ای گفت: Atom یکی از پردازنده‌های اینتل است که در کنار مصرف توان پایین قدرت خوبی را برای نوت بوک‌های کوچک و اسمارت فون‌ها عرضه قابل توجهی برای تبلت‌ها و اسمارت فون‌ها از خود نشان داده و نیز در پردازش‌ها برای ابزارهای موبایل انتخابی خوبی هستند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، معراج هلشی اظهار کرد: شرکت رایانه‌ای اینتل عرضه نسل جدیدی از این پردازنده‌ها را در دستور کار خود دارد و آن را با عنوان Cherry Trail-T نام گذاری کرده است.

وی افزود: فناوری ساخت آنها نیز برای اولین با ۱۴ نانومتری خواهد بود.

هلشی تصریح کرد: یکی از اصلی ترین تفاوت‌ها در این نسل بهره‌گیری این خانواده از کلاک هسته بالاتر پردازنده است؛ به طوری که شاهد افزایش ۳۰۰ مگاهرتزی کلاک هسته نسبت به نسل گذشته هستیم.

وی یادآور شد: پردازنده‌های این نسل دارای چهار رشته پردازشی فیزیکی خواهند بود که از کلاکی برابر با ۲.۷ گیگاهرتز برخوردارند و می توانند تا ۸ گیگابایت حافظه از نوع DDR۳ با فرکانس موثر ۱۶۰۰ مگاهرتز را پشتیبانی کنند.

این کارشناس فروش محصولات رایانه ای گفت: این پردازنده‌ها ۶۴ بیتی بوده و پهنای باندی که حافظه در اختیار کاربر قرار می دهد چیزی حدود ۲۵.۶ گیگابایت در ثانیه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: سیستم عامل دوست داشتنی مایکروسافت یعنی WIN ۸.۱ و سیستم عامل آندروید نیز توسط این پردازنده ها پشتیبانی می‌شوند. پشتیبانی از تصاویر ۴K و ۲K و پورت Display Port ۱.۲ از دیگر مشخصات این نسل به شمار می رود.

هلشی گفت: به نظر می‌رسد که شاهد این پردازنده‌ها در سال ۲۰۱۴ میلادی خواهیم بود.
کد مطلب: 28468
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
14 نانومتر... به نظر می‌یاد که کم‌کم داریم وارد قلمروهای علمی-تخیلی می‌شیم...تا پایان یافتن قانون مور دیگه راه درازی نمونده...
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام