۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۷

رکورد صادرات فناوری اطلاعات در کره جنوبی

ایتنا- کره جنوبی در بازار IT خاورمیانه در زمره کشورهای پیشتاز و البته موفق به شمار می‌رود.
رکورد صادرات فناوری اطلاعات در کره جنوبی


صادرات بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کره جنوبی به رکورد جدیدی افزایش یافت.


به گزارش ایتنا از ایسنا، وزارت بازرگانی، صنایع و انرژی کره جنوبی اعلام کرد که در ماه اکتبر سال جاری میلادی صادرات فناوری اطلاعات و ارتباطات این کشور به دلیل افزایش خوب تقاضا برای تراشه‌های تولید داخل و همچنین تلفن‌های همراه هوشمند رشد بالایی داشته و به رکورد جدیدی دست یافت.

بر این اساس در ماه اکتبر سال جاری میلادی صادرات فناوری اطلاعات و ارتباطات کره جنوبی با رشد ۱۱.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۶ میلیارد و ۲۳۰ میلیون دلار رسید.

بر اساس اعلام وزارت بازرگانی، سنایع و انرژی کره جنوبی، رکورد قبلی صادرات فناوری اطلاعات و ارتباطات این کشور متعلق به ماه می سال جاری و برابر با ۱۵ میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار بود.

با توجه به واردات کره جنوبی در این بخش، مازاد تجاری هشت میلیارد و ۴۷۰ میلیون دلاری برای این کشور در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات به ثبت رسیده است که افزایش سالانه ۱۹.۷ درصدی نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، در همین حال گفته شده است که در ۱۰ ماهه نخست سال جاری میلادی صادرات فناوری اطلاعات و ارتباطات کره جنوبی برابر با ۱۴۱ میلیارد و ۱۱۰ میلیون دلار بوده است که رشد ۱۰.۶ درصدی نشان می‌دهد.
کد مطلب: 28418
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام