کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوشی‌های هوشمند رمز کاربران خود را افشا می‌کنند

خبرگزاری فارس , 26 آبان 1392 ساعت 12:28

ایتنا- محققان می‌گویند دوربینی که برای تشخیص چهره استفاده می‌شود می‌تواند امنیت اطلاعات کاربران با خطر بیندازد.




محققان دانشگاه کمبریج هشدار دادند PIN کد گوشی‌های هوشمند به راحتی از طریق دوربین‌های تشخیص چهره و میکروفن‌های این گوشی‌ها افشا می‌شود.



به گزارش ایتنا از فارس، به نقل از رداربیت این محققان با استفاده از یک برنامه به نام PIN Skimmer دریافتند که دوربین و میکروفن گوشی‌های هوشمند می‌تواند پین‌کدی که از طریقه صفحه نمایش لمسی وارد گوشی می‌شود را افشا کند.

این نرم افزار قادر است با مشاهده صورت کاربر و درک صدای نوشت از طریق میکروفن در هنگام تایپ کرد این رمز عددی آن را کشف کند.

محققان با اجرای این نرم‌افزار بر روی گوشی‌های Nexus-S و گلگسی s۳ به این نتیجه رسیدند که برنامه PIN Skimmer می‌تواند عدد چهار رقمی PIN را تشخیص دهد.

این محققان ثابت کردند که دوربینی که معمولا برای کنفرانس و یا تشخیص چهره استفاده می‌شود ، می‌تواند امنیت اطلاعات را به خطر بیندازد.

امکان افشای پین کد در حالی به اثبات رسید که بسیاری از صاحبان گوشی‌های هوشمند با استفاده از این رمزهای معمولا ۴ رقمی می‌کوشند تا امنیت بسیاری از اطلاعات شخصی خود از جمله برنامه‌های مربوط به حسابهای بانکی‌شان را حفظ کنند.

با افزایش دانلود برنامه‌های بانکداری روی گوشی‌های هوشمند، محققان هشدار داده اند که هکرها می توانند از این برنامه برای دسترسی به اطلاعات بانکی کاربران استفاده کنند.


کد مطلب: 28406

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/28406/گوشی-های-هوشمند-رمز-کاربران-خود-افشا-می-کنند

ايتنا
  https://www.itna.ir