۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۶

آی‏ بی‏ اِم اَبَر رایانه واتسون خود وارد دنیای پردازش ابری می‌‏کند

ایتنا- شرکت آی بی‌ ام قصد دارد ابر رایانه واتسون خود را در قالب یک پلت‏فرم تحت فناوری پردازش ابری در اختیار سایر شرکت‏‌های عرضه‏‌کننده نرم‏‌افزار قرار دهد.
آی‏ بی‏ اِم اَبَر رایانه واتسون خود وارد دنیای پردازش ابری می‌‏کند



شرکت آی بی‌ ام قصد دارد قابلیت‏‌های هوش مصنوعی ابر رایانه واتسون خود را از طریق فناوری‏‌های پردازش ابری در اختیار شرکت‏‌های طرف ثالث قرار دهد.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‏‌سایت infoworld، این شرکت پیش از این، واتسون را در حوزه‏‌هایی مثل سلامت و بهداشت مورد استفاده قرار داده بود، اما حالا قصد دارد آن را در حوزه‌‏های گسترده‌‏تری مورد استفاده قرار دهد.

این ابر رایانه حاصل پروژه‏ای به نام DeepQA است که از سوی آی بی‌ ام دنبال شده است. این ابر رایانه در سال ۲۰۱۱ توانست در یک مسابقه اطلاعات عمومی معروف به نام Jeopardy بر انسان‏‌ها پیشی بگیرد و از آن زمان بیشتر در صدر توجه قرار گرفت. این ابر رایانه قادر است پرسش‌‏هایی را که به زبان طبیعی پرسیده می‌‏شود، پاسخ گوید.

یکی از ویژگی‏‌های ابر رایانه واتسون این است که قطعات سخت افزاری نسبتاً کوچکی دارد.
ابر رایانه‌‏ای که آی بی‌ ام از آن برای شرکت در مسابقه اطلاعات عمومی استفاده کرده است، دارای یک سیستم ۲ هزار و نهصد هسته‌‏ای و ۱۵ ترابایت رَم بود. اما در حال حاضر پیکربندی معمولی این ابر رایانه دارای ۱۶ تا ۳۲ هسته و یک رم ۲۵۶ گیگابایتی است.

شرکت آی بی‌ ام حالا قصد دارد این ابر رایانه را از طریق فناوری‏‌های پردازش ابری در دسترس شرکت‏‌های عرضه‌‏کننده نرم‏‌افزار‌ها قرار دهد تا آن‌ها بتوانند از قابلیت‏‌های آن برای طراحی نرم‌‏افزار‌ها و برنامه‌‏های کاربردی استفاده کنند.

این شرکت برای عرضه قابلیت‌‏های این ابر رایانه از طریق خدمات پردازش ابری در حال حاضر با چند شرکت دیگر همکاری می‌‏کند.

پلت‏فرم ابری واتسون دارای یک کیت متشکل از مجموعه‌‏ای از ابزارهای ویژه توسعه نرم‌‏افزار است و رابط برنامه‏‌نویسی کاربردی واتسون (API) نیز از طریق آن عرضه خواهد شد.
کد مطلب: 28405
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام