کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تبدیل آی فون به حرارت سنج/ والدین نگران دمای بدن کودکان نباشند

خبرگزاری مهر , 19 آبان 1392 ساعت 11:20

ایتنا- kinsa برای کودکان طراحی شده و دمای بدن کودکان را اندازه گیری می‌کند.




یک شرکت سازنده تجهیزات فناوری سلامتی اپلیکیشن جدید حرارت سنج را برای آیفون طراحی کرده است که والدین نگران را از حرارت بدن فرزندشان مطلع کرده و آنها را با ارائه فهرستی از علائم بیماری راهنمایی می کند.


به گزارش ایتنا از مهر، این فناوری از یک حرارت سنج استفاده می کند که به آیفون وصل می شود و از طریق آن می توان دمای بدن را اندازه گیری کرد.

پس از اندازه گیری اطلاعات مربوط به حرارت روی صفحه تلفن هوشمند کنار جدولی از نشانه های احتمالی برای تشخیص علت ظاهر می شود.

این اپلیکیشن حرارت سنج همچنین سوابق مشکلات سلامتی را حفظ کرده و براساس تخمینها از پیش بینی بیماری، زمان تقریبی بهبودی و میزان مسری بودن آن را نیز ارائه می کند. کاربرانی که نزدیک به هم زندگی می کنند با استفاده از گزینه مکان یاب آیفون که در این اپلیکیشن قابل استفاده است، می توانند علائم بیماری خود را با یکدیگر مقایسه کرده تا دریابند که در نزدیکی آنها چه اتفاقی درحال رخ دادن است و آیا همه آنها به یک بیماری با علائم مشترک دچار شده اند یا خیر.

این حرارت سنج هوشمند کنیسا (kinsa) نام داد و به طور خاص برای کودکان طراحی شده است.

ایندر سینگ به عنوان طراح کنیسا پس از ابتلا به یک عفونت ریوی ایده عرضه این فناوری را در ذهن خود پرورش داد.

وی اظهار داشت: پس از جستجو برای یافتن سرنخ علائم مرموز این بیماری به این نتیجه رسیده است که اینترنت به تنهایی نمی تواند به وی در کسب اطلاعات کمک کند.

وی گفت: تب نشانه اولیه بیماری است و من می خواستم استفاده متداولترین دستگاه پزشکی در دنیا را متحول کنم.

این مبتکر اعتقاد دارد با جمع آوری اطلاعات زمان و مکان شیوع تب، افراد بسیاری سود خواهند برد. چرا که افرادی که به تازگی بیمار شده اند درگیر یک گفتمان می شوند و اطلاعاتی که دیگران نیاز دارند را از طریق آنها بدست می آورند تا به سرعت بهبود یابند.

ایندر سینگ اعتقاد دارد که استفاده از محصولاتی از این دست به زودی به یک هنجار تبدیل می شوند.


کد مطلب: 28333

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/28333/تبدیل-آی-فون-حرارت-سنج-والدین-نگران-دمای-بدن-کودکان-نباشند

ايتنا
  https://www.itna.ir