۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۷

بررسی توسعه سیستم های infotainment در اتومبیل‌ها

ایتنا- در حال حاضر اتومبیل های کلاس بالا سیستم کاملی از Infotainment را در خود جای داده اند اما با توسعه روزافزون این صنعت، شاهد ورود آن به سایر خودروها خواهیم بود.
بررسی توسعه سیستم های infotainment در اتومبیل‌ها


سیستم های موسوم به Infotainment (برگرفته از information و intertainment) به زودی نقش چشم گیرتری در صنعت خودرو سازی ایفا خواهند کرد.


اپل به عنوان یکی از کمپانی های توسعه دهنده چنین تکنولوژی هایی وارد عمل شده و سیستم عامل آی او اس تا سال ۲۰۱۸ در ۵۰ درصد اتومبیل ها مبتنی بر Infotainment خواهد بود.

کمپانی‌های نرم افزاری و سخت افزاری به سوی توسعه محصولات خود در صنعت اتومبیل گام بر می دارند و در این میان اپل سعی کرده با فناوری های جدید حضور پر رنگ تری داشته باشد.

موسسه تحقیقاتی ABI در گزارشی نوشت نیمی از خودروها به سیستم عامل آی او اس اپل و محصولات مرتبط با Infotainment مجهز شده اند.

اخیرا اپل با عرضه آی تیونز ویژه اتومبیل نیسان نشان داد قصد توسعه اپلیکیشن های خود را در اتومبیل دارد و به نوشته موسسه ABI تا سال ۲۰۱۸ بیش از نیمی از اتومبیل ها مزین به تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری اپل خواهند بود.

هدف تا ۵ سال آینده رسیدن به رقم ۳۵ میلیون است که قسمت اعظم آن مربوط به سیستم عای موسوم به MirrorLink خواهد بود. سیستم و استاندارد MirrorLink ۴۳ درصد بازار را خواهد داشت و اپل نیز ۴۹.۸ درصد بازار را با محصولات خود پر خواهد کرد.

سیستم MirrorLink ساخت تیمی با همین نام بوده و مجموع اتصالات بدون سیم بین گوشی هوشمند و سیستم های Infotainment است و شامل یک گیرنده سازگار با گوشی هوشمند و اپلیکیشن سازگار با MirrorLink است.{لینک}

اپل و میرورلینک دو بازیگر عمده در این صنعت بوده و تا سال ۲۰۱۸ سایر رقبا نیز وارد عرصه فناوری های سازگار با گوشی هوشمند و Infotainment خواهند شد.

علاوه بر فناوری سازگاری با همه گوشی ها، بحث ایمنی و استفاده از چنین ابزاری به عنوان استاندارد در ساخت خودروهای نسل بعدی ، ذهن سازندگان را به خود مشغول کرده است.
کد مطلب: 28299
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام