کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بیل گیتس: اینترنت دنیا را نجات نخواهد داد

خبرگزاری فارس , 13 آبان 1392 ساعت 12:13

ایتنا- بیل گیتس اینترنت را علاج همه دردها نمی‌داند و می‌پرسد اتصال به اینترنت مهم‌تر است یا واکسن مالاریا؟




بیل گیتس در تازه‌ترین سخنرانیش به شدت از ایده های افرادی مانند زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک در مورد اینترنت انتقاد کرد و تصریح نمود قرار نیست اینترنت دنیا را نجات دهد.


به گزارش ایتنا از فارس، فارس به نقل از آتلانتیک وایر، در حالی که مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک به تازگی اتصال به اینترنت را جزء حقوق بشر دانسته و از برنامه های خود برای امکان پذیر کردن دسترسی دو سوم مردم جهان به اینترنت سخن گفته، بیل گیتس، این ایده که اینترنت منجی جهان است را رد کرده و افزوده: مطرح کردن اینترنت به عنوان اولویت یک جوک است.

پیش از این نیز برخی صاحب نظران دیگر از ایده‌های جاه‌طلبانه زاکربرگ انتقاد کرده و از اینکه وی فیس بوک و اینترنت را علاج همه دردها و مشکلات جهان می‌داند اظهار نگرانی کرده بودند. برخی از افراد داشتن چنین عقایدی را حتی نشانه جهالت و نادانی دانسته بودند.

بیل گیتس در بخش دیگری از اظهاراتش گفته است: کدام یک مهم‌تر است؟ اتصال به اینترنت یا واکسن مالاریا؟ اگر فکر می‌کنید اتصال به اینترنت یک امر کلیدی است، خوب است. اما من این طور فکر نمی کنم. من قطعا امور مرتبط با فناوری اطلاعات را دوست دارم. اما وقتی می‌خواهیم زندگی مردم را بهبود ببخشیم، باید به چیزهای اساسی تری مانند حیات کودکان رسیدگی کنیم.


کد مطلب: 28252

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/28252/بیل-گیتس-اینترنت-دنیا-نجات-نخواهد

ايتنا
  https://www.itna.ir