۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۲

تبلت ایرانی جدید در راه بازار/تکرار راه رفته یا نوید آینده روشن؟

ایتنا- کمپانی ایرانی فراسو، تصمیم دارد با تولید FAST ، وارد بازار تبلت‌ها شود.
تبلت ایرانی جدید در راه بازار/تکرار راه رفته یا نوید آینده روشن؟


یک تولید‌کننده کیبورد و گیرنده دیجیتال، اعلام کرده که هفته آینده تبلت ایرانی خود را روانه بازار خواهد کرد.
پیش از این نیز شرکت‌های داخلی دیگری اقدام به تولید تبلت ایرانی کرده‌‌اند اما همواره ایراد «مونتاژی بودن» مطرح است.



به گزارش ایتنا از فارس، فراسو که تاکنون با تولید و عرضه لوازم جانبی رایانه از جمله موس و کیبورد شناخته ‌شده، چندی پیش به بازار گیرنده‌های دیجیتال (DVBT) وارد شد و اکنون تصمیم به ورود به حوزه کالاهای هوشمند گرفته است.

به تازگی شرکت صنایع رایانه فراسو به صورت رسمی اعلام کرده که در هفته‌های آینده تبلت فراسو با نام FAST را به بازار عرضه خواهد کرد.

پیش از این نیز، شرکت‌های داخلی دیگری اقدام به تولید تبلت ایرانی کرده‌‌اند. این شرکت‌ها هم‌اکنون سهم اندکی در بازار تبلت دارند و همواره ایراد «مونتاژی بودن» به آنها وارد بوده است.

یک مدیر ارشد در فراسو در پاسخ به ابهام درباره موفقیت این محصول، گفته است: «قطعا ضرورت تولید یا عدم تولید یک محصول، بسته به وجود یا عدم وجود واردات آن و وفور محصولات و تنوع کالاهای وارداتی نیست. در بسیاری از موارد، تولید موفق سخت‌افزار در حوزه فناوری‌ اطلاعات هنگامی آغاز شد که بازار مملو از تولیدات خارجی بود. اما تولید با کیفیت تولید‌کنندگان، آن عرصه را برای ادامه حضور کالاهای خارجی سخت کرده است».

این مدیر همچنین در خصوص اینکه آیا یک محصول مونتاژی را می‌توان تولید ملی قلمداد کرد، گفته است: «هر اقدام اقتصادی که منجر به ایجاد ارزش افزوده نسبی در داخل کشور شود و دولت از این ارزش افزوده، سهم مالیاتی داشته باشد، تولید ملی است. تعریفی که در آن تولید ملی، چیزی است که تنها در انحصار کشور ما باشد، ۱۰۰ درصد ارزش افزوده آن فقط به داخل کشور برسد و تولید آن در کشور ما دارای مزیت نسبی بالاتری نسبت به سایر نقاط دنیا باشد، برداشت مقدسی از تولید است که سال‌هاست در دنیا منسوخ شده است».

فراسو هنوز اطلاعاتی از مشخصات سخت افزاری این تبلت اعلام نکرده؛ اما گفته که اندازه نمایشگر آن ۷ اینچ خواهد بود.

این شرکت همچنین در خصوص مزیت این محصول که قرار است در بازار داغ این روزهای تبلت با برندهای آشنا و ناآشنای متعدد برای کسب سهم بیشتر رقابت کند، اعلام کرده: برخورداری از فضای نرم افزاری متناسب با کاربر ایرانی، طراحی برنامه‌های فارسی مخصوص و پشتیبانی خدمات پس از فروش در سراسر کشور، مزیت رقابتی این تبلت خواهد بود.

اکنون باید دید کیفیت تولیدات این شرکت ایرانی در عمل قادر خواهد بود، عرصه را بر برندهای معروف و سرسخت، تنگ کند؟
کد مطلب: 28240
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام