۰
plusresetminus
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۸

نصب تراشه الکترونیکی در دست انسان

ایتنا- تیم کنون با جاسازی یک تراشه زیر پوست دستش، فعلا فقط قادر است درجه حرارت بدنش را بسنجد اما همین تراشه می‌تواند گام بزرگی در تکنولوژی محسوب شود.
نصب تراشه الکترونیکی در دست انسان


یک بیوهکر در اقدامی عجیب و بی‌سابقه یک تراشه الکترونیکی به اندازه تقریبا یک پاکت سیگار را زیر پوست دست خود کار گذاشت.


به گزارش ایتنا از ایسنا، تیم کنون، یک تولیدکننده نرم افزار از پیتزبورگ و یکی از برنامه نویسان شرکت "گریندهاوس" شرکت فعال در زمینه افزایش توان بشر با استفاده از فن‌آوری‌های امن، مقرون به صرفه و منبع باز است.

دستگاهی که وی در ساعد خود کار گذاشته یک تراشه است که می‌تواند اطلاعات بدن وی را ثبت و با ارتباط بلوتوث به گوشی موبایل اندرویدی وی انتقال دهد.

در حال حاضر این تراشه در دست وی کار گذاشته شده و عمل می‌کند.

کنون در گفت‌وگو با نشریه فن آوری "ورج" با بیان اینکه یک گام به تحقق رویای کودکی‌اش نزدیک شده افزود: از زمانیکه کودک بودم به همه می‌گفتم می‌خواهم یک روبات باشم. این روزها رسیدن به این هدف چندان غیرممکن به نظر نمی‌رسد.

اما در حال حاضر تراشه کار گذاشته شده در دست او چندان پیشرفته نیست. تنها کاری که این تراشه انجام می‌دهد ثبت درجه حرارت بدن وی و انتقال آن به تلفن همراهش از طریق ارتباط بلوتوث است که نسبت به یک دماسنج معمولی تحول شگرفی محسوب نمی‌شود، اما بدون شک یک گام کوچک رو به جلو به سمت ادغام الکترونیک و زیست شناسی است.

شاید روزی فرا برسد که با تکیه بر تکنولوژی انسان دیگر احتیاجی به دادن آزمایش‌های مختلف پزشکی برای پی بردن به مشکلات احتمالی بدن خود نداشته باشد و با یک تراشه به تمام احوالات درون بدن خود پی ببرد.

تیم کنون اولین فردی است که یک تراشه را در بدن خود کار گذاشته است.
کد مطلب: 28215
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام