۰
plusresetminus
چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۶
عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران خواستار شد

توزیع پهنای‌ باند اینترنت برای ایجاد بازار رقابتی

ایتنا- عضو سازمان نظام صنفی عقیده دارد مقصد کم‌فروشی اینترنتی شرکت‌ها نیستند چراکه پهنای باندی که در اختیار دارند محدود است و مجبور به تقسیم بین کاربران هستند.
توزیع پهنای‌ باند اینترنت برای ایجاد بازار رقابتی


عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران گفت: هیچکدام از مطالباتی که ما از دولت داریم جدید نیست و سال‌های قبل نیز این مطالبات مطرح شده بودند. 


به گزارش ایتنا از ایسنا، محمودرضا خادمی  درباره مبحث کم فروشی اینترنتی عنوان کرد: اگر بحث کم فروشی اینترنتی در کشور مطرح باشد مقصر شرکت‌ها نیستند چراکه پهنای باندی که به آن‌ها عرضه می‌شود، محدود است و چاره‌ای جز تقسیم این پهنای باند بین کاربران نیست.

وی اضافه کرد: موضوع کیفیت در اینترنت به عوامل متعددی وابسته است اگر مساله سرعت اینترنت در کشور برطرف شود، یعنی درحقیقت از پهنای باند گسترش پیدا کند طبیعتا قیمت‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند. موضوع اصلی سرعت اینترنت است که اگر این موضوع برطرف شود مسائل دیگر همچون کیفیت سرویس‌ها برطرف خواهد شد.

این عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در ادامه افزود: مطالبه‌ی ما تامین و توزیع پهنای‌باند برای تبدیل بازار به یک بازار رقابتی است. برای حل این مشکل باید تامین پهنای باند در کشور را خصوصی سازی کرد.

به گفته او در این رابطه شرکت زیرساخت ادعا می‌کند که توزیع پهنای باند را به شرکت‌های خصوصی واگذار کرده‌ایم و دیگر نیازی به ورود بخش خصوصی نیست ولی باید تامین کننده‌های پهنای باند خصوصی شوند تا مشکلات برطرف شود.

خادمی مهم‌ترین مطالبه سازمان از دولت جدید را وضعیت پهنای باند مطرح کرد و گفت: انحصاری که به شرکت ارتباطات زیرساخت در سال ۸۵ اعطا شد؛ یک اشتباه بزرگ بود و اعتراض‌ افراد بسیاری را دربرگرفت.

او خاطر نشان کرد: اگر خواستار بهبود وضعیت سرعت اینترنت و کیفیت آن هستیم، باید به دنبال رفع این انحصار بزرگ باشیم. ممکن است عده‌ای از در رابطه با این که چرا خود سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اقدام به انتشار آمار دقیق در رابطه با بعضی از موارد اینترنتی نکرده است از ما ایراد بگیرند اما متاسفانه به خود ما اجازه انتشار آمار در این زمینه داده نشده بود.
کد مطلب: 28178
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام