۰
plusresetminus
دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۹

تغییر ساختار اساسی مایکروسافت را نجات می‌دهد

ایتنا- مایکروسافت، علیرغم بالارفتن ارزش سهامش، با دوران اوجش فاصله دارد.
تغییر ساختار اساسی مایکروسافت را نجات می‌دهد


شرکت مایکروسافت که این روز‌ها با کاهش فروش رایانه‌های شخصی مواجه شده است، تاکید اصلی خود را بر کنسول بازی Xbox، نرم‌افزارهای سازمانی و سرویس‌های پردازش ابری قرار داده است و «استیو بالمر» (Steve Ballmer) مدیرعامل آن که تا مدتی دیگر از مایکروسافت بیرون می‌رود به این نتیجه رسیده است که باید فعالیت‌های خود را با وابستگی کمتر به سیستم عامل ویندوز دنبال کند. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب سایت businessweek، شرکت مایکروسافت که روز گذشته گزارش مربوط به نخستین فصل از سال مالی جدید را منتشر کرد و در آن میزان فروش محصولات و درآمدزایی خود را نمایان ساخت، نشان داد که از پیش‌بینی‌های کار‌شناسان برای فروش مجموعه نرم‌افزاری Office و سرورهای مخصوص پایگاه‌های داده بهتر عمل کرده است. 

همچنین مشخص شد که مجموع درآمدهای فصلی مایکروسافت از پیش‌بینی‌های قبلی هم بهتر بوده است.
مایکروسافت که همچنان عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده نرم‌افزار در جهان را در اختیار دارد، ‌تغییرات قابل ملاحظه‌ای را پیش‌روی خود می‌بیند. 

مدیرعامل این شرکت هم‌اکنون به دنبال ایجاد تغییرات اساسی در شرکت مایکروسافت است و می‌کوشد با تمرکز بیشتر بر دستگاه‌ها و خدمات، فروش محصولات خود را افزایش دهد. 

این روز‌ها شرکت‌ها و سازمان‌ها تمایل فراوانی به خرید سرویس‌های مبتنی بر وب دارند و در این میان سرویس پیام‌رسان Lync و نرم‌افزار صوتی مبتنی بر آن باعث شده است تا فروش محصولات مایکروسافت برای رایانه‌های شخصی مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز افزایش یابد. 

«دانیل مورگان» (Daniel Morgan) مدیر مرکز Synovus Trust در آتلانتا که بخشی از سهام مایکروسافت را نیز در اختیار دارد گفت: «میزان افزایش درآمدهای مایکروسافت بسیار قابل ملاحظه بوده است. اما سوالی که با به‌کارگیری این راهکارهای جدید مطرح می‌شود این است که آیا این اقدامات به مایکروسافت چندین میلیارد دلاری کمک خواهد کرد و فعالیت‌های آن را در حالت کلی قوت خواهد بخشید؟» 

مایکروسافت که دفتر مرکزی آن در شهر ردموند در ایالت واشنگتن آمریکا واقع شده است، توانست ارزش سهام خود در تالار بورس نیویورک را با رشد ۶ درصدی به ۷۳. ۳۵ دلار برساند. 

این رقم بزرگ‌ترین رشد ارزش سهام مایکروسافت طی دو ماه گذشته بود. لازم به ذکر است که بهای هر سهم مایکروسافت در فصل گذشته ۷. ۳ درصد کاهش یافت.
کد مطلب: 28159
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام