۲
۰
plusresetminus
يکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۳

محکوم به کم‌فروشی در حوزه‌ی اینترنت هستیم

ایتنا- قیمت‌ اینترنت توسط سازمان‌های دولتی تعیین می‌شود اما سرعت و کیفیتش، با قیمت آن هماهنگی ندارد و باعث نارضایتی کاربران می‌شود.
محکوم به کم‌فروشی در حوزه‌ی اینترنت هستیم


یک کارشناس با اشاره به سرعت پایین اینترنت تاکید کرد که وضعیت سرعت اینترنت در کشور با توجه به قیمت که به کاربران ارائه می‌شود، مطلوب نیست.


به گزارش ایتنا از ایسنا، علی ملکی - کارشناس مسائل فناوری اطلاعات -  اظهار کرد: قیمت‌های اینترنت توسط سازمان‌های دولتی تعیین شده و سپس به ما ارائه می‌شود، به همین منظور ما مجبور هستیم این سرویس‌ها را با چنین قیمت‌هایی به کاربران ارائه دهیم.

وی در ادامه راهکاری برای بهبود وضعیت اینترنت ارائه داد و گفت: یکی از راهکارها برای بهبود وضعیت اینترنت در کشور تبدیل انتقال اینترنت از مخابرات به شرکت‌ها به صورت کابل و فیبر نوری است که زیرساخت‌های آن نیز در کشور وجود دارد، اما به دلیل مسائل رقابتی مخابرات این امکانات ارائه نشده و خدمات به صورت بی‌سیم به شرکت‌ها داده می‌شود.

این عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در ادامه افزود: در حال حاضر یکی از مشکلات شرکت‌های خصوصی، ورود شرکت مخابرات به عرصه‌ی رقابت است، چرا که مخابرات خود به شرکت‌ها خدمات ارائه می‌کند و خود منشأ ارائه‌ی سرویس به سایرین است. در حقیقت چنین رقیبی بسیار بزرگ بوده و امتیاز‌های زیادی را در دست دارد که این قضیه رقابت را ناعادلانه می‌کند.

ملکی هم‌چنین گفت: هیچ ارتباط منطقی بین مخابرات و شرکت‌ها وجود ندارد و این موضوع تبدیل به مشکلی بزرگ شده و جلوی رشد و توسعه شرکتهای خصوصی را می‌گیرد؛ شما دقت کنید که ما یک رگولاتوری داریم و این سازمان باید عملکردی بی‌طرفانه داشته باشد.

عضو کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در ادامه افزود: ما همیشه در حوزه‌ی اینترنت محکوم به کم‌فروشی هستیم، چون در مقابل ما شرکتی شبه‌دولتی به نام مخابرات قرار دارد و این موضوع باعث می‌شود که ما محکوم به این موضوع شویم.

او تاکید کرد: دقت کنید تعداد کاربران اینترنتی رو به افزایش است و به تبع آن پهنای باند نیز باید افزایش پیدا کند و این موضوع توسط دولت تعیین می‌شود. وقتی ظرفیت‌ها کم باشد، باعث تقسیم‌بندی سرویس بین افراد خواهد شد و کیفیت کاهش پیدا می‌کند، درحقیقت علت این اتفاق خود دولت و سازمان‌های مرتبط با آن هستند، در صورتی که اگر ورود پهنای باند به کشور به شرکت‌های خصوصی سپرده شود، خدمات بهتری ارائه خواهد شد و دیگر شاهد چنین موضوعاتی نخواهیم بود.

او درباره وعده‌های دولت در زمینه‌ی اینترنت خاطر نشان کرد: اگر این وعده‌ها عملی شود، وضعیت سرعت و قیمت اینترنت بهبود پیدا خواهد کرد، ولی اگر در حد حرف بماند وضعیت هیچ تغییری نخواهد کرد.

ملکی در پایان به وضعیت نمایشگاه الکامپ اشاره کرد و گفت: جداسازی دو نمایشگاه الکامپ و تلکام از هم باعث بهبود وضعیت شد، چرا که با نمایشگاه‌های تخصصی‌تری روبه‌رو خواهیم بود. به نظر می‌رسد وضعیت در این زمینه نسبت به سال‌های گذشته بهبود پیدا کرده و اگر روی آن کار شود، حتما نتایج از سال‌های قبل بهتر خواهد بود.
کد مطلب: 28142
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
آنچه جایی نرسد فریاد است!
حامد
feedback
کم فروشان را به خدا واگذار میکنیم.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام