۰
plusresetminus
شنبه ۴ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۰

با این نرم افزار می توانید بفهمید چه کسی از شما جاسوسی آنلاین می کند؟

ایتنا- این پلاگين می‌تواند نقشه سایت‌هایی که هنگام آنلاین بودن سعی‌میکنند اطلاعات شما را رد گیری کنند را نشان می‌دهد.
با این نرم افزار می توانید بفهمید چه کسی از شما جاسوسی آنلاین می کند؟


کمپانی موزیلا روی مرورگر خود برنامه ای را دارد که به شما می گوید که چه سایتهایی هنگام مرور اینترنت از کامپیوتر شما اطلاعات بر می دارند.



به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، پلاگین Lightbeam (لینک دانلود) که به مرورگر موزیلا افزوده می شود، به صورت اینفوگرافیک نقشه سایت‌هایی که هنگام انلاین بودن تان، سعی در گرفتن اطلاعات شما دارند را نشان می دهد.

در واقع آنچه اتفاق می افتد مبتنی بر خواندن Cookies/ کوکی های کامپیوتر شماست که بسیاری از کمپانی های تبلیغاتی و ... از آن استفاده و یا سوء استفاده می کنند.

کوکی ها، یک فایل متنی است روی کامپیوتر شما که هنگام مرور وب سایتها به صورت لاگ log ذخیره می شود و منبع اطلاعاتی خوبی است که کمپانی های تبلیغاتی و سازمانهای جاسوسی از آن استفاده کرده و نوع رفتار آنلاین شما را دسته بندی کرده و مورد مطالعه قرار می دهند.

هر بار که به یک سایت اینترنتی مراجعه می کنید، سایتهای زیادی به شما وصل شده و دست به جمع آوری اطلاعات محتلف از شما می زنند.
هم زمان ممکن است صفحه تبلیغاتی خود را باز کرده و به شما نشان دهند. سایتها معمولا با باز کردن تصویر فریبنده شما را به خود مشغول کرده و بعد کار تعریف شده خود را انجام می دهند.

مدیر اجرایی موزیلا، مارک سورمن، می گوید پلاگین Lightbeam بدلیل تقاضای مردم نسبت به مانیتورینگ حریم خصوصی شان ساخته شده است و مردم می خواهند بدانند هم زمان که روی اینترنت هستند، چه کسانی آنها را ردیابی می کنند.

خوبی این پلاگین بعد از مشاهده این است که می توانید سرورهای وصل شده به کامپیوتر خود را بلوکه کرده و یا اجازه دسترسی را بدهید.

به گفته مدیر موزیلا البته استفاده از کوکی ها یکی از چند راه دسترسی به اطلاعات کاربران است.

گفتنی است مرورگر موزیلا آپشنی بنام "Do not track" داشته که به سرورهای تبلیغاتی می گوید اطلاعات کاربران را بر ندارند.

لینک دانلود پلاگین (توجه داشته باشید که برای استفاده از این پلاگین باید مرورگر موزیلا را داشته باشید.
کد مطلب: 28123
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام