کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیا کنسول‌های بازی، گیمرها را به سوی پی سی سوق می دهند؟

سايت خبری خبر آنلاین , 29 مهر 1392 ساعت 15:35

ایتنا- برای رضایت گیمرهای PC و گیمرهای کنسول، هیچ‌گاهی دستگاهی ساخته نشده که هر دوی اینها را در یک جا کنار هم قرار می دهد.




همان طور که می دانید دو نوع گیم باز یا گیمر داریم: گیمر های پی‌‌سی و گیمر های کنسول؛ یعنی عده ای با پی سی و دسکتاپ گیم بازی می کنند و عده ای نیز با کنسول های مخصوص، بازی می کنند.


همچنین می‌دانید که اغلب گیمر های حرفه ای پی سی خود را درگیر با کنسول نمی کنند و گیمر های کنسول نیز علاقه ای برای رفتن به سوی پی سی نشان نمی دهند.

نکته تعجب برانگیز اینکه چرا دستگاهی که هر دوی اینها را در یک جا کنار هم قرار می دهد، ساخته نمی شود؟

سالها گیمر پی سی بودن، یک افتخار محسوب می شده ولی طرفداران کنسول عقیده داشته اند سرمایه گذاری روی جی پی یو و کیبورد و موس مخصوص گیم اشتباه بوده است.

همه چیز در حال تغییر است!
همچنین برخی را دیده ایم که گیمر کنسول بوده و فقط با کنسول کار کرده اند، اما حالا برخی بازی ها را با پی سی انجام می دهند و به سوی گیم پی سی رفته اند.آنها هیچ آرزو و غروری در مورد کنسول نداشته و کم کم به سوی سخت افزار قوی تر پیش رفته اند!

بنابراین در دنیای کنونی، گرایشاتی این چنینی و درحال تغییر را مشاهده می کنیم. امروزه موانع سابق بر سر راه سوئیچ کردن از کنسول به پی سی وجود ندارد و کسی که دنبال گرافیک با کیفیت عالی است می داند که چگونه به سوی سخت افزار مناسب برود.

گیم روی پی سی راه درازی را پشت سر گذاشته است. با قیمت یک کنسول می توان پی سی به مراتب قوی تر را روی هم سوار و نصب کرده و از بازی مورد علاقه لذت برد. بعلاوه با بهینه سازی سیستم، می توان حداکثر توانایی را در پی سی هنگام بازی خلق کرد که در بهترین نوع کنسولها نمی توان چنین کاری را پیش برد.

در محیط کنسول محدودیت وجود داشته و چیزی که برای شما از قبل تعریف شده، وجود خواهد داشت. 

همچنین روی این نکته باید تاکید گردد که پرش از کنسول به پی سی این روزها خیلی هم حرکتی با پرستیژ محسوب نمی شود. در واقع کسانی که به راحتی پی سی را به تلویزیون وصل کرده و به آسانی گیم بازی می کنند، خیلی موضوع را پیچیده و بزرگ نمی بینند که سوئیچ کردن روی ان پرستیز محسوب شود.(این را گیمرهای قدیمی بیشتر درک می کنند)

بزرگترین موضوعی که کنسول ها با آن روبرو هستند: آنها سعی نمی کنند تا گیمرها را همیشه همراه خود کنند چرا که قیمت هر بازی دست کم ۶۰ دلار است در حالی که برای پی سی بسیار ارزان تر است. نکته حاد تر، سازندگان کنسول چرخه تولید را با هدف به حداکثر رساندن درآمد خود، تعریف می کنند و این بیزینس خوبی برای گیم سازان و ... نیست و به اصطلاح "مشتری پران" است.

دستگاههایی مانند پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان شاید بتواند مانع از پرش از کنسول به پی سی را در برخی ایجاد کند، اما اکسیر سازندگان کنسول دور باطل است. در طول چند سال بعد همچنان شاهد خواهیم بود که کنسولهای خوب همچنان پشت سر پی سی حرکت می کنند و هزینه های ساخت با بازی های بیشتر، همچنان افزایش می یابد.

یک روزی مدل کنسولی انتخاب خوبی برای سازندگان بود اما من حدس می زنم پی سی همچنان راه بهتر خود را ادامه خواهد داد.


کد مطلب: 28076

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/28076/آیا-کنسول-های-بازی-گیمرها-سوی-پی-سی-سوق-می-دهند

ايتنا
  https://www.itna.ir