۰
plusresetminus
شنبه ۴ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۶:۱۶

عمر مفید محصولات الکترونیکی 3 ماه شد

ایتنا - که میانگین چرخه حیات هر دستگاه الکترونیکی از جمله گوشی‌های هوشمند، رایانه های لوحی و نوت‌بوک‌ها 3 ماه است.
عمر مفید محصولات الکترونیکی 3 ماه شد


در حالی که تا پیش از این کاربران ترجیح می‌دادند هر یک از دستگاه‌های الکترونیکی شخصی خود را برای دوره زمانی طولانی‌تر مورد استفاده قرار دهند، کارشناسان در یک بررسی جدید به این نتیجه رسیده‌اند که به دلیل افزایش تنوع در بازار جهانی و به‌روز شدن محصولات الکترونیکی به صورت مستمر، چرخه حیات هر ابزار و دستگاه الکترونیکی به ۳ ماه رسیده است.


به گزارش ایتنا، در بررسی‌های جدید مشخص شده است که میانگین چرخه حیات هر دستگاه الکترونیکی از جمله گوشی‌های هوشمند، رایانه های لوحی و نوت‌بوک‌ها ۳ ماه است و این در حالی بوده که رقم یاد شده کاهش چشمگیر در این زمینه را نشان می‌دهد.

منابع تامین کننده قطعات مورد نیاز دستگاه‌های الکترونیکی گزارش دادند که تا پیش از این میانگین چرخه حیات هر دستگاه الکترونیکی برای کاربران ۶ ماه بود که با به‌روزرسانی مستمر دستگاه‌ها، این رقم به ۳ ماه رسیده است.

کارشناسان می‌گویند که بازار جهانی در جریان پاسخگویی به نیاز کاربران می‌کوشد که محصولات جدید خود را در فاصله‌های زمانی کوتاه‌تر وارد بازار کند و همین مسئله موجب شده است تا فرآیند بازنشسته شدن محصولات قبلی زودتر صورت بگیرد.

گفته می‌شود که شرکت‌های الکترونیکی بزرگ تا پیش از این برای تامین قطعات مورد نیاز خود قراردادهای طولانی‌مدت را با تامین کنندگان قطعات منعقد می‌کردند. اما با این جریان قراردادهای آن‌ها کوتاه‌تر شده است تا پس از گذشت مدتی قطعه جدید را سفارش دهند.
 
کد مطلب: 28072
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام