۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۸

هوواوی: ما جاسوسی نمی‌کنیم

ایتنا - شرکت هوواوی توضیح داد که تا کنون دولت چین آنها را مجبور نکرده است به واسطه حضور در جهان از آن‌ها جاسوسی کند.
هوواوی: ما جاسوسی نمی‌کنیم


به دنبال افزایش اتهامات وارده به هوواوی، این شرکت مخابراتی چینی اعلام کرد که هیچ مقام یا مرکز دولتی آنها را مجبور به جاسوسی نمی‌کند و این شرکت بزرگ تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده است.


به گزارش ایتنا، شرکت بزرگ چینی هوواوی توضیح داد که تاکنون دولت چین آنها را مجبور نکرده است به واسطه حضور در بازارهای مختلف جهان از آنها جاسوسی کنند و این اطلاعات را در اختیار مقامات دولتی چین بگذارند.

لازم به ذکر است که از مدت‌ها قبل پرونده‌ای در کنگره آمریکا مطرح شده است که به موجب آن گفته می‌شود هوواوی به واسطه حضور خود در کشورهای مختلف و البته آمریکا جاسوسی کرده است.

با این وجود، شرکت هوواوی تمام اتهامات وارده را تکذیب کرده و توضیح داده است که تاکنون هیچ اقدامی برخلاف قوانین موجود انجام نداده است و رفتارهای خود را مانند گذشته دنبال می‌کند.

"کن هو"( Ken Hu) معاون رئیس شرکت هوواوی به منظور شفاف‌سازی هرچه بیشتر در این زمینه دو بیانیه کاملا واضح را منتشر کرده و توضیح داده است که تاکنون هیچ شخص یا گروهی آنها را مجبور به جاسوسی نکرده است.

در این بیانیه‌ها آمده است: «ما می‌توانیم تایید کنیم که تاکنون هیچ دستور‌العمل یا درخواستی را از جانب مقامات یا آژانس‌های دولتی دریافت نکرده‌ایم تا به موجب آن موقعیت، سیاست‌ها، فعالیت‌ها، سیستم سخت‌افزار، نفرم‌افزار یا نحوه جذب کارمندان خود را تغییر دهیم و تنها پیشنهاداتی که به ما شده، در زمینه تقویت سیستم‌ها به منظور جلوگیری از آسیب‌های احتمالی حملات سایبری بوده است.»

در بیانیه دیگر "کن هو" آمده است: «ما بار دیگر تایید می‌کنیم که تاکنون با هیچ درخواستی مواجه نشده‌ایم که بخواهیم دسترسی شخص یا گروهی را به فناوری‌ و اطلاعات مشترکان خود فراهم کنیم و در این فرآیند هیچ یک از شهروندان و سازمان‌ها یا حتی آژانس‌های دولتی چنین درخواستی از ما نداشته‌اند.»
 
کد مطلب: 28071
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام