۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۲

دستگيري هكرهاي سايت وزارت نفت

رسیدگی به پرونده فروش داروهاي غيرمجاز در فضاي مجازي
دستگيري هكرهاي سايت وزارت نفت



رئیس پلیس فضای تبادل اطلاعات از راه اندازی ۵۶ پليس فتا علاوه بر استان‌ها در شهرستان‌ها همزمان با هفته ناجا خبر داد و گفت: توسط مركز مبارزه با جرايم سازمان يافته، تعدادي پرونده ملي در خصوص جرايم سايبري مانند پانگه آ ۴، ۵ ، ۶ و دستگيري هكر هاي سايت وزارت نفت مورد رسيدگي و كشف قرار گرفته است.


به گزارش ایتنا از مهر، سردار کمال هادیانفر از پليس فتا با عنوان پليسي مغز افزاري باهوش و مهندس پرور ياد كرد و گفت: با تخصصي و حرفه اي عمل كردن اين پليس، شاهد كشف درصد بالايي از جرايم سايبري در سال جاري و تنگ شدن عرصه ارتكاب جرم بر مجرمان هستيم.

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات كشور ادامه داد: پليس فتا با توجه به نوپا بودن و برغم وجود فشارها و تهديدات به سرعت در مسير افزايش مطلوب پيشرفت خود در دستيابي به دانش و فناوري هاي نوين، گام هاي بلندي برداشته و به دنبال تامين امنيت فضاي توليد و تبادل اطلاعات كشور است.

اين مقام ارشد انتظامي به چند ماموريت عمده اين پليس شامل تشخيص و پيشگيري از جرايم حوزه سايبر در كشور كه بر اساس پيشگيري اجتماعي و وضعي است اشاره كرد و گفت: در اين رابطه پليس فتا با اقدامات اجتماعي، اطلاع رساني، آموزش و برگزاري نمايشگاهها با ايجاد پليسي جامعه محور، پيشگيري اجتماعي از وقوع جرم را بوجود آورده است .

وي پيشگيري وضعي را دشوار كردن نحوه ارتكاب جرم و كاهش جاذبه هاي آماج ذكر كرد و افزود : پليس فتا در اين راستا توانسته حفره هاي سازمان هاي دولتي را تشخيص داده و اطلاع رساني كند .

سردار هاديانفر با اشاره به كشف جرايم خرد، ملي و سازمان يافته به عنوان ديگر ماموريت هاي پليس فتا اظهار داشت: در هفته ناجا ۵۶ پليس فتا علاوه بر استانها در شهرستان ها نيز راه اندازي شده و توسط مركز مبارزه با جرايم سازمان يافته تعدادي پرونده ملي در خصوص جرايم سايبري مانند پانگه آ ۴، ۵ ، ۶ که مربوط به فروش داروهای غیر مجاز در فضای مجازی است و نیز دستگيري هكر هاي سايت وزارت نفت مورد رسيدگي و كشف قرار گرفته است .

اين مقام ارشد انتظامي واكنش و تشخيص حملات سايبري را از ديگر ماموريت هاي پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات كشور برشمرد و خاطرنشان کرد: در این زمینه اقداماتي شامل كشف جرم آنلاين، تشخيص حملات بدافزارها و واكنش در ۲۴ ساعت اول و پیگيري پرونده توسط پليس فتا صورت مي گيرد .

رئيس پليس فتا ناجا اظهار داشت : رسانه هاي جديد از جمله اينترنت و شبکه هاي اجتماعي ابزارهايي هستند که توسعه دانش، اطلاعات و ارتباطات را تسهيل مي كنند و در اين راستا چالش ها و تهديداتي را نيز با خود به همراه دارند.

به گزارش مهر، برابر تدابير سازمان بين المللي پليس جنايي (اينترپل) همه ساله طرح عملياتي برخورد با فروش داروهاي غيرمجاز در فضاي مجازي موسوم به "پانگه آ" در کشورهاي عضو انجام مي شود.
کد مطلب: 28036
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام