۰
plusresetminus
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۲

سهم بازاریابی داده‌محور از اقتصاد آمریکا به ۱۵۶ میلیارد دلار رسید

ایتنا- برآوردهای جدید نشان می‌‏دهد اقتصاد بازاریابی‏ داده‏‌محور در ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۲ میلادی به ۱۵۶ میلیارد دلار رسیده است.
سهم بازاریابی داده‌محور از اقتصاد آمریکا به ۱۵۶ میلیارد دلار رسید



به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‏‌سایت destinationcrm، برآوردهای انجمن بازاریابی مستقیم (DMA) در آمریکا نشان می‌‏دهد سهم بازاریابی داده‏‌محور از اقتصاد این کشور در سال ۲۰۱۲ به ۱۵۶ میلیارد دلار رسیده است. 

بنا بر این گزارش، حدود ۵۲ میلیارد دلار از این رقم از محل فعالیت‏‌های بازاریابی مربوط به ارتباط با مشتریان به دست آمده است که از جمله آن‌ها می‌‏توان به فعالیت‏‌هایی مثل مدیریت فهرست‏ مشتریان، تولید ایمیل و فروش تلفنی اشاره کرد. 

همچنین برآورد شده است اقتصاد بازاریابی داده‏‌محور حدود ۶۷۵ هزار فرصت شغلی جدید نیز به بازار کار آمریکا افزوده است. 

بر اساس این گزارش، انجمن دی اِم اِی ادعا کرده است این مطالعه اولین مطالعه در نوع خود است که تاثیر صنعت بازاریابی داده‏‌محور بر اقتصاد آمریکا را سنجیده است. 

این مطالعه از سوی پروفسور جان دیتون از مدرسه بازرگانی هاروارد و پروفسور پیتر جانسون از دانشگاه کلمبیا انجام گرفته است. رئیس انجمن دی‏ اِم‏ اِی یکی از دلایل انجام این مطالعه را واکنش به افزایش دخالت و نظارت سیاستگزاران بر این صنعت اعلام کرده است. وی گفته است ما احساس می‌‏کنیم صنعت ما هم‌‏اکنون تحت محاصره است. 

بازاریابی داده‌‏محور نوعی از بازاریابی است که در آن بیش از هر چیز بر گردآوری اطلاعات مربوط به مشتریان تکیه می‌‏شود. برای بسیاری از افراد، این اصطلاح تداعی‌‏کننده نام شرکت‏‌هایی مثل گوگل، فیس بوک و سایر شرکت‏‌های اینترنتی است که اطلاعات مشتریان و کاربران خود را جمع‌‏آوری می‌‏کنند. 
اما این برآورد‌ها نشان می‌‏دهد شرکت‏‌های آفلاین بیش از سایر شرکت‏‌ها بودجه خود را صرف بازاریابی داده‏‌محور می‌‏کنند. 

پروفسور دیتون و پروفسور جانسون در این مطالعه پیش‌‏بینی کرده‌‏اند که اقتصاد بازاریابی داده‌‏محور به ارتقا خدمات پیام‌‏دهی و عرضه محصولات ارزان‏‌تر خواهد انجامید. این مطالعه نشان می‌‏دهد استفاده از داد‌ها در بازاریابی از جمله عواملی است که می‌‏توان برابری میان کسب و کارهای کوچک و بزرگ را افزایش دهد. 

رشد نرم‏‌افزارهای تحلیل‏گر تحت وب که به صورت منبع باز و یا ارزان‏‌قیمت عرضه می‌‏شوند باعث شده است کسب و کارهای کوچک و متوسط نیز با استفاده از داده‏‌های موجود به بینش بازاریابانه خوبی دسترسی پیدا کنند.
کد مطلب: 28024
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام