۰
plusresetminus
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۸

سیستم پیام رسان اپل به چالش کشیده شد

اپل امکان خواندن پیامهای ارسالی را دارد
ایتنا- براساس ادعای محققان امنیتی، سیستم ارسال و دریافت پیام اپل به سادگی با یک حکم دادگاهی رمزگشایی می شود و پیامهای این سیستم قابل خواندن است.
سیستم پیام رسان اپل به چالش کشیده شد


اوایل سال جاری اپل اعلام کرد: مکالماتی که از طریق اپلیکیشن iMessage و FaceTime انجام می شود با رمز گذاری (E۲EE) که به آن رمزنگاری پایانه به پایانه گفته می شود محافظت شده و هیچ کس جز فرستنده و گیرنده نمی تواند آنها را بخواند و حتی اپل نیز نمی تواند این اطلاعات را رمزگشایی کند. 


به گزارش ایتنا از مهر، این درحالی است که شرکت امنیتی "کوارکس‌لب" در پاریس این ادعا را رد کرد و در همایش امنیتی " Hack in the Box" که در کوالالامپور برگزار شده بود اظهار داشت: اپل می تواند پیامهای اپلیکیشن iMessage را بخواند و این اقدام با یک دستور دولتی امکان پذیر است.

محققان اظهار داشتند که هیچ شواهدی مبنی بر این موضوع وجود ندارد که iMessage رمزگشایی شده و یا درحال رمزگشایی شدن است اما شرکت اپل و یا دولت آمریکا می توانند این امر را اجرایی کند.

این شرکت امنیتی اعلام کرد که رمزنگاری پایانه به پایانه براساس ادعای اپل وجود دارد اما ضعف در ساختار کلیدی است که توسط اپل کنترل می شود آنها می توانند یک کلید را هرگاه بخواهند تغییر دهند و پیامهای iMessage ما را بخوانند.

این پیامها توسط هکرها قابل دسترسی نیست چرا که آنها باید روی دستگاه کنترل فیزیکی داشته باشند و یا بدافزارهای مورد نظر خود را روی آن نصب کرده باشند، اما کارمندان اپل با یک حکم دادگاه می توانند زیرساخت را بدون در دست داشتن دستگاه کنترل کنند.

اپل به دنبال افشاسازی ادوارد اسنودن درباره اقدامات سازمان امنیت ملی آمریکا ادعاهای خود را درباره رمزگذاری امنیتی مطرح کرده بود.
کد مطلب: 28017
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام